عصر بازار

حمایت ۵۱۰ میلیارد ریالی دولت برای رونق کشاورزی آذربایجان شرقی

عصر اعتبار- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از پرداخت ۵۱۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید برای ۱۰۲ طرح کشاورزی استان خبر داد.

حمایت ۵۱۰ میلیارد ریالی دولت برای رونق کشاورزی آذربایجان شرقی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، کریم مهری با تشریح برنامه های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی استان به ویژه تولید محصول راهبردی گندم، موفقیت در افزایش تولید و خرید تضمینی این محصول را نشانه سیاست های مناسب دولت در حمایت از بهره برداران عنوان کرد.
    وی با اشاره به تولید 830 هزار تنی و خرید تضمینی 621 هزار تنی گندم خوراکی و بذری استان، ادامه سیاست های حمایتی دولت را به منظور تداوم خوداتکایی در تولید این محصول ضروری دانست.
    مهری با اشاره به ظرفیت های کشاورزی استان و جایگاه نخست کشور در تولید چند محصول باغی و زراعی، گفت: تنها در مورد برنج، مرکبات و شکر از تولیدات سایر استان ها استفاده می کنیم و در بقیه محصولات کشاورزی خودکفا هستیم.
    وی با اشاره به تسهیلات یکهزار و 500 میلیارد ریالی اختصاص یافته برای خرید و نوسازی ماشین آلات کشاورزی استان در قالب خط اعتباری مکانیزاسیون در سه سال گذشته، خاطرنشان کرد: نرخ تسهیلات بخش کشاورزی 3 درصد کمتر از نرخ تسهیلات مصوب بانکی در جهت حرکت به سمت خوداتکایی است.
    مهری علاوه بر خرید تضمینی گندم، اختصاص یارانه برای خرید و صادرات تعدادی دیگر از محصولات کشاورزی را از رویکردهای حمایتی دولت از این بخش عنوان کرد و گفت: در سال جاری برای خریداران شیر در استان یک هزار و 112 میلیون ریال و برای صادر کنندگان سیب‌زمینی 3 هزار و 300 میلیون ریال یارانه پرداخت شد.
    وی از برگزاری همایش پهنه من در اواخر دهه اول بهمن ماه سالجاری خبرداد و ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش استفاده از ظرفیت کارشناسان پهنه در شناسایی اهداف و مسائل کشاورزی، ارائه راهکارهای لازم، آموزش و ترویج سند تدبیر توسعه کشاورزی استان است.
    مهری با اشاره به صادرات 117 میلیون دلاری محصولات کشاورزی استان در 6 ماهه امسال، گفت: با صادرات محصولات کشاورزی مازاد بر نیاز داخلی ضمن برخورداری از ارزآوری، شاهد پایداری اشتغال و تولید در کشور خواهیم بود.
    وی خاطرنشان کرد: صادرات 6 ماهه بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی با سهم 12.5 درصدی از صادرات غیرنفتی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.2 درصد افزایش یافته است.
    میزان تولید سالانه محصولات کشاورزی استان آذربایجان شرقی در سال گذشته 5 میلیون و 241 هزار تن است که از این رقم 3.091 میلیون تن به محصولات زراعی، 1.056 میلیون تن به محصولات باغی، 1.089 میلیون تن به محصولات دامی و 4.724 هزار تن به آبزیان اختصاص دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی