عصر بازار

باکو میزبان کنفرانس فرصت های سرمایه گذاری در ایران و آذربایجان

عصر اعتبار- کنفدراسیون ملی سازمان های کارآفرین آذربایجان در ماه جاری میلادی در باکو میزبان کنفرانسی با موضوع فرصت های سرمایه گذاری در ایران و آذربایجان خواهد بود.

باکو میزبان کنفرانس فرصت های سرمایه گذاری در ایران و آذربایجان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، کنفدراسیون ملی سازمان های کارآفرین آذربایجان در ماه جاری میلادی در باکو میزبان کنفرانسی با موضوع فرصت های سرمایه گذاری در ایران و آذربایجان خواهد بود.
    در این کنفرانس که برای روزهای 10 و 11 نوامبر برنامه ریزی شده، پانل هایی تخصصی با حضور سرمایه گذاران ایرانی و آذربایجانی برگزار خواهد شد.
    هدف از این کنفرانس، اطمینان از اجرای موافقتنامه های دوجانبه امضا شده بین دو کشور و نزدیک تر کردن سرمایه گذاران ایرانی و آذربایجانی به یکدیگر عنوان شده است.
    این کنفرانس با مشارکت سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، بنیاد گسترش صادرات و سرمایه گذاری آذربایجان، وزارت امور خارجه آذربایجان، سفارت ایران در باکو و آکادمی بین المللی علوم گرجستان برگزار خواهد شد.
    حجم مبادلات تجاری بین ایران و آذربایجان در 7 ماهه نخست سال جاری میلادی 70 درصد افزایش داسته است.
    بر اساس آمارهای رسمی، مبادلات تجاری بین دو کشور در بازه زمانی ژانویه تا جولای 2016 به 105.7 میلیون دلار رسیده، که بیش از 77 میلیون دلار ان مربوط به واردات از ایران بوده است. صادرات آذربایجان به ایران در سه ماهه نخست 2016، تقریبا دو برابر شده و به رقم 14.4 میلیون دلار رسیده است. همچنین حجم واردات این کشور از ایران از 19.4 میلیون دلار در سال 2015 به 27 میلیون دلار در سال 2016 رسیده است.
    کشاورزی، بانکداری، داروسازی و همکاری در زمینه کوریدور ترانزیتی بین المللی شمال- جنوب از حوزه های اصلی مورد تمرکز دو کشور هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی