عصر بازار

پرفسور ساروخانی:

آینده درخشانی پیش روی بانک صادرات ایران است

عصر اعتبار- ​پرفسور باقر ساروخانی استاد دانشگاه و پیشکسوت عرصه ارتباطات و روابط‌عمومی"پدر جامعه شناسی ارتباطات" در نشست هماهنگی دوازدهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی که با حضور وکیلی عضو هیات مدیره و جمعی از صاحب نظران، فعالان عرصه ارتباطات برگزار شد، گفت: به یقین آینده درخشانی را می‌توان برای این بانک و خانواده معظم آن متصور بود.

آینده درخشانی پیش روی بانک صادرات ایران است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، بهمن وکیلی، در نشست اعضای شورای سیاست گذاری سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی در سخنانی با اشاره به اهمیت و جایگاه روابط‌عمومی در سازمان گفت: روابط‌عمومی در حقیقت پیشانی سازمان است و اگر روابط‌عمومی جایگاه قوی، محکم و توانمند داشته باشد، سازمان نیز در جامعه و در میان مردم جلوه‌گری بهتری خواهد داشت.
    عضو هیات مدیره بانک صادرات ایران تصریح کرد: روابط‌عمومی نیاز به یک دیدگاه علمی دارد و بدون پشتوانه علمی نمی‌توان در کار روابط‌عمومی موفق بود. دید و فعالیت علمی در روابط‌عمومی به این معنی است که باید محیط داخل و بیرون سازمان را بشناسد. وضعیت رقبا و نوع محصولاتی که ارائه می‌دهند را رصد کرده و ضمن معرفی محصولات جدید سازمان، راهکارها و چگونگی استفاده از این محصولات را مورد مطالعه قرار دهد.
    وکیلی در پایان اظهار داشت: جایگاه روابط‌عمومی مهم است و ارتقا و رشد جایگاه سازمان به فعالیت علمی و نوآورانه آن بستگی دارد. امید است با تلاش مدیران بخش روابط‌عمومی سازمان‌ها کشور شاهد فعالیت‌های علمی و اثرگذار از روابط‌عمومی‌ها باشیم.
    پروفسور باقر ساروخانی، استاد دانشگاه و پیشکسوت عرصه ارتباطات و جامعه‌شناسی در این جلسه با اشاره به نقش مهم روابط‌عمومی در بانک‌ها گفت: روابط‌عمومی جایگاه عظیمی در سازمان‌ها به خصوص بانک‌ها دارد و هیچ بانک پیشرفته و متعالی را نمی‌توان بدون وجود روابط‌عمومی قوی تصور کرد. در دنیای پررقابت کنونی، حفظ رقابت‌پذیری، جلب سپرده‌ها و سرمایه‌گذاری مطلوب، مطمئن و سودآور و تحقق اهداف بلند و متعالی سازمان از جمله فعالیت‌های مهم روابط‌عمومی‌ها است.
    وی در ادامه اظهار داشت: روابط‌عمومی برای موفقیت خود نیاز به سه ابزار مهم شامل نظام پیشنهادها، استانداردسازی و مدیریت دارد. نظام پیشنهادها، در واقع ایجاد جریان آزاد اطلاعات در درون و بیرون سازمان است. شفافیت و انتقادپذیری در سازمان لازم است و باید سلیقه‌ها و نیازها در دنیای درون و بیرون سازمان را دید. 
    این پیشکسوت و استاد دانشگاه روابط‌عمومی را چشم بینای سازمان دانست و گفت: روابط‌عمومی، جایگاه سازمان در جامعه را برای مدیران نمایان می‌سازد. هر سازمانی از بدو تأسیس تا اوج موفقیت نیاز به روابط‌عمومی دارد. آن سازمانی که نتواند دنیا را ببیند، با زمان و مکان بیگانه است و شکست خواهد خورد.
    پروفسور ساروخانی در ادامه با تبریک به مدیران و کارکنان بانک صادرات ایران گفت: امروز میهمان یک بانک بزرگ و مردمی هستم و از حضور در بانک صادرات ایران بسیار خرسندم. این بانک همواره بانک خوبی بوده و همیشه مدیران خوبی داشته و عملکرد روابط‌عمومی آن با وجود مدیر و کارکنان توانمند، نماد توسعه پایدار بانک است و به یقین می‌توان آینده درخشانی برای این بانک و خانواده معظم آن متصور بود.
    جهانی، رئیس روابط‌عمومی این بانک نیز در این نشست گفت: روابط‌عمومی در واقع هنر نفوذ در دل‌ها و چشم‌هاست. در دل‌ها به این معنی که بتواند اندیشه ها و فکرها را با سازمان خود  همراه کند و در مسیر اهداف سازمان قرار دهد و بتواند مخاطبان، مشتریان و ذینفعان را با خود همراه کند.
    جهانی خاطر نشان ساخت: بانک صادرات ایران ٦٤ سال پیش با یک ایده بسیار نوآورانه توسط بنیانگذارانش به ویژه مهندس مفرح به عنوان بانک غیردولتی برخلاف سایر بانک‌های آن زمان، بر پایه یک اندیشه و فکر نوآورانه تأسیس شد.
    وی با اشاره به دستاوردهای اخیر بانک گفت: با تلاش و برنامه ریزی های انجام شده دو افتخار دیگر به افتخارات پیشین بانک صادرات ایران اضافه  شد، این بانک توانست در بین ١۰۰۰ بانک برتر دنیا در نشریه معتبر و بین‌المللی بنکر به عنوان برترین بانک ایرانی معرفی شود. دومین افتخاری که با تلاش تیم مذاکره کننده و پیگیری های حقوقی و تلاش های مدیران بانکی حاصل شد، رفع تحریم‌های اتحادیه اروپا از دارایی‌های بانک صادرات ایران است که این مهم می تواند ارزش افزوده فراوانی را برای همه ذینفعان بانک به دنبال داشته باشد.
    شایان توجه است؛ در آیین یاده شده بانک صادرات ایران در راستای انجام مسولیت های اجتماعی خود از نیم قرن تلاش علمی و پژوهشی پرفسور ساروخانی در زمینه علوم اجتماعی تقدیر به عمل آورد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو