عصر بازار

دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

رقم یارانه نقدی برای سال آینده افزایش یابد

عصر اعتبار- دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت : رقم یارانه نقدی از سال ۸۹ افزایش نیافته و باید با توجه به تورم های سالانه رقم آن افزایش می یافت.

رقم یارانه نقدی برای سال آینده افزایش یابد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از جام جم آنلاین افزود : پرداخت یارانه 45 هزار تومانی و افزایش چند برابری هزینه ها مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است، و رقم فعلی یارانه نقدی جوابگوی هزینه های روزمره مردم نیست و مافکر می کنیم این رقم باید در سال آینده افزایش یابد.

    نماینده مجلس دهم با اشاره به اینکه ادامه پرداخت یارانه نقدی در بودجه سال 96 دیده شده گفت : با توجه به تصمیمی که برای حذف یارانه دهک های پردرآمد گرفته شده است طبیعتا یارانه افرادی که درآمد مناسب دارند قطع می شود.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا ادامه سیاست پرداخت یارانه نقدی درست است گفت : بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها پیش بینی شده بود که با افزایش قیمت حاملهای انرژی بخشی از آن به مردم یارانه نقدی پرداخت شود و وقتی قیمت حاملها افزایش یافته ، بنابراین این پرداخت هم باید ادامه داشته باشد اما باید به افرادی که نیازمند هستند پرداخت شود اما نکته ای که وجود دارد این است که رقم یارانه باید در این سالها با توجه به تورمی که در جامعه وجود داشت افزایش می یافت اما چنین اقدامی صورت نگرفت .

    بیگلری افزود : باید یارانه دهک های پر درآمد و کسانی که درآمد ماهیانه شان 3.5 میلیون تومان است قطع شود و به کم درآمدها رقم بیشتری پرداخت شود .

    وی با تاکید براینکه قانون هدفمندی باید کمک حال اقشار آسیب پذیر جامعه باشد،تصریح کرد:درحال حاضر پرداخت یارانه تنها باید شامل حال افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی شود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: انتظار می رود دولت فعلی در بحث اصلاح مسیر هدفمندی و قطع یارانه دهک های بالا قدم های بهتری بردارد.

    دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین در باره اینکه لایحه بودجه 96 آیا به موقع به مجلس ارائه خواهد شد گفت :دولت باید لایحه بودجه سال 96 را تا اذر ماه تقدیم مجلس کند و پیش بینی می کنیم لایحه بودجه سال آینده به موقع به مجلس ارائه شود .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو