عصر بازار

معاون مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش اعلام کرد

بیمه حوادث رایگان برای ۱.۵میلیون دانش آموز نیازمند

عصر اعتبار- معاون مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه هرساله همه دانش آموزان تحت پوشش بیمه حوادث قرار می‌گیرند گفت: بیمه حوادث برای ۱.۵ میلیون دانش آموز تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی رایگان است و بقیه دانش آموزان ۷۵۰۰ تومان بابت حق بیمه برای مدت یکسال پرداخت می‌کنند.

بیمه حوادث رایگان برای ۱.۵میلیون دانش آموز نیازمند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، اکبر حاجیلو  به تشریح جزئیات بیمه حوادث دانش‌آموزی پرداخت و اظهار کرد:  هرساله همه دانش آموزان تحت پوشش بیمه حوادث قرار می‌گیرند. قرارداد ما با شرکت بیمه معلم است و سال گذشته هم با همین شرکت قرارداد داشتیم.

    وی افزود: تلاش ما بر این است که امسال با اطلاع رسانی بهتر ، دانش آموزان را از تعهدات بیمه حوادث آگاه کنیم و به همین جهت کارت‌هایی میان دانش آموزان توزیع شده که حاوی توضیحاتی درباره این بیمه است.

    معاون مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش با اشاره به اینکه دانش آموزانی که تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی هستند به صورت رایگان بیمه می‌شوند و شمار آنها به حدود 1.5 میلیون نفرمی‌رسد گفت: مابقی دانش آموزان مبلغ 7500 تومان بابت حق بیمه برای مدت یکسال پرداخت می‌کنند.

    استفاده 50 هزار دانش آموز از بیمه حوادث

    حاجیلو درباره میزان پرداخت خسارات بیمه حوادث به دانش آموزان در سال گذشته گفت: هنوز آمار قطعی احصاء نشده زیرا خسارات تا سه ماه بعد از پایان قرارداد نیز قابل پرداخت است و تا 1.5 ماه آینده این آمار قابل اعلام است اما می‌توان گفت حدودا پرداخت خسارت برای بیش از 50 هزار نفر به مبلغ 50 میلیارد تومان انجام شده است.

    وی درباره خدمات این بیمه گفت: امسال حق بیمه را افزایش ندادیم و خدمات نیز همانند سال گذشته است. بر این اساس جبران غرامت فوت ناشی از حادثه در شبانه‌روز در طول مدت قرارداد تا هفت میلیون تومان درنظر گرفته شده است. جبران غرامت نقص عضو تا 100 میلیون تومان، جبران هزینه‌های درمان سرپایی و بیمارستانی ناشی از هر حادثه تا 1.5 میلیون تومان، اعمال جراحی ناشی از بیماری به شرط بستری در بیمارستان تا 600 هزار تومان، کمک هزینه خرید و پیوند کلیه تا دو میلیون تومان و جبران هزینه کاشت حلزون تا 10 میلیون تومان از طریق ادارات کل آموزش و پرورش قابل پرداخت است.

    معاون مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش ​ادامه داد: مبلغی حدود دومیلیون تومان نیز  برای بیماران صعب‌العلاج و پرهزینه مازاد بر آنچه در قرارداد پیش بینی شده نیز درنظر گرفته شده که از این طریق قابل پرداخت است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی