عصر بازار

وزیر صنعت:

بانک ها پیچ سختگیری را شل کنند

عصر اعتبار- تقاضامندیم وزارت راه در بهره برداری و یا نوسازی راه آهن کشور سفارشات خارجی خود را کاهش دهد. اگرچه وجود فاینانس برای خرید از خارج کشور رغبت ایجاد می کند.

بانک ها پیچ سختگیری را شل کنند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدرضا نعمت زاده در آئین افتتاح کارخانه تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان با بیان این مطلب و با اشاره به این‌که اینکه ذوب آهن سرمنشا تحولاتی بزرگ در استان و کشور بوده است اظهار کرد: قرار بود درست یک سال پیش این ریل به بازار تحویل داده شود اما متاسفانه کمبود نقدینگی وجود داشت و منابع پیش بینی شده در سال 93 حاصل نشد. پروژه کارخانه تولید ریل ملی بدون کمک تسهیلات بانکی اجرا شده است.

    وی افزود: ریلی که تولید می شود با فولاد مورد تایید شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: تیرآهن های بازپهن که با کمبود آن در کشور مواجهیم بلافاصله در همین خط تولید خواهد شد.

    وی با تقاضا از وزارت راه جهت استفاده از ریل تولید داخل در پروژه ها اظهار کرد: تقاضامندیم وزارت راه در بهره برداری و یا نوسازی راه آهن کشور سفارشات خارجی خود را کاهش دهد. اگرچه وجود فاینانس برای خرید از خارج کشور انگیزه ایجاد می کند. امیدوارم طلسم خرید ریل از خارج از کشور شکسته شود و به سمت تولیدات داخلی، صادرات و بازاریابی حرکت کنیم.

    نعمت زاده اضافه کرد: از 33 طرحی که در راستای اقتصاد مقاومتی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده بود، تاکنون 14 طرح به بهره برداری رسیده است که بهره برداری از کارخانه تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان یکی از این طرح ها بوده است و امیدواریم تا پایان سال باقی طرح ها نیز به بهره برداری برسد.

    نعمت زاده اضافه کرد: همچنین قرار بود 5000 طرح نیمه تمام نیز تکمیل شوند و به بهره برداری برسند که تاکنون 2900 طرح به بهره برداری رسیده و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم تمام این 5000 طرح را تکمیل کنیم.

    وزیرصنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: تاکنون 15000 واحد صنعتی و تولیدی در کشور تسهیلات دریافت کرده اند و 11 هزار میلیارد تومان از تسهیلات از طریق بانک ها تامین شده است. از بانک ها تقاضا مندیم با واحدهای صنعتی و تولیدی همکاری بیشتری داشته باشند و پیچ سختگیری را شل کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی