عصر بازار

فزایش قیمت ۵گروه کالایی در هفته اخیر

جزئیات گرانی و ارزانی کالاها

عصر اعتبار- گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد در هفته اخیر، قیمت تخم‌مرغ، حبوبات، گوشت‌قرمز، مرغ و چای با افزایش قیمت مواجه بوده که بر این اساس، تخم‌مرغ شانه‌ای ۷۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

جزئیات گرانی و ارزانی کالاها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، گزارش‌های رسمی بانک مرکزی از قیمت خرده‌فروشی کالاها در هفته منتهی به 7 آبانماه سال جاری نشانگرآن است که قیمت 5 گروه کالایی با افزایش قیمت، یک گروه کالایی با ثبات و 5 گروه کالایی با کاهش قیمت مواجه شده است؛ بر این اساس قیمت تخم‌مرغ، گوشت قرمز، گوشت مرغ، چای و حبوبات با افزایش و لبنیات با ثبات قیمت و سبزی‌های تازه، میوه‌های تازه، قند و شکر، روغن نباتی و برنج، با کاهش قیمت مواجه بوده‌اند.

    لبنیات و تخم‌مرغ

    در هفته منتهی به هفتم آبانماه، در گروه لبنیات قیمت پنیر غیرپاستوریزه نسبت به هفته قبل معادل 0.2 درصد افزایش یافت، بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. قیمت تخم‌مرغ معادل3.4 درصد افزایش داشت و شانه‌ای 7.5 هزار تومان تا 10 هزار تومان به فروش رفت.

    برنج و حبوب

    در هفته مذکور در گروه برنج، بهای برنج وارداتی غیرتایلندی معادل 0.1 درصد کاهش و برنج داخله درجه دو 0.6 درصد افزایش ولی قیمت برنج داخله درجه یک 0.8 درصد کاهش یافت. در گروه حبوب بهای تمام اقلام این گروه بین 0.2 تا 1.8 درصد افزایش داشت.

    میوه‌ها و سبزی‌های تازه

    در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری خربزه، هندوانه کیوی و پرتقال درجه یک و خربزه عرضه کمی داشت. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی‌ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین و تره‌بار عرضه می‌گردید. میوه‌فروشی‌های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می‌نمودند که در گروه میوه‌های تازه قیمت خربزه معادل 7.9درصد و هندوانه 16 درصد افزایش داشت ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 0.4 درصد تا 33.5 درصد کاهش یافت. در گروه سبزی‌های تازه قیمت گوجه فرنگی معادل 8.5 درصد، بادنجان 4.5 درصد، لوبیای سبز 2.2 درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 1.8 درصد تا 6.4 درصد کاهش داشت.

    گوشت قرمز و گوشت مرغ

    در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند معادل 0.5 درصد و گوشت تازه گاو و گوساله 0.1 درصد کاهش ولی قیمت چای خارجی 0.9 درصد و روغن نباتی 0.1 درصد افزایش یافت.

    قند، شکر، چای و روغن نباتی

    در این هفته بهای قند معادل 0.1 درصد، شکر 0.6 درصد و روغن نباتی مایع 0.2 درصد کاهش ولی قیمت چای خارجی 0.9 درصد و روغن نباتی جامد 0.1 درصد افزایش داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی