عصر بازار

جذب بیش از۳۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی دراستان تهران

عصر اعتبار- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران می گوید، بیش از ۳۰ میلیون دلار سرمایه خارجی تا پایان مهر ماه امسال از طریق نظام بانکی وارد استان شده است که در مقایسه با کل سال ۱۳۹۴ رشد بیش از ۱۴۰ برابری نشان می دهد.

جذب بیش از۳۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی دراستان تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا،  الله محمد آقایی  افزود: آثار گشایش های حاصل شده در پسابرجام به تدریج در حال ظاهر شدن است و این شرایط در استان تهران با وجود 140 برابر شدن آورده نقدی سرمایه گذاران خارجی در مقایسه با کل سال 1394 به روشنی ملموس است.

    به گفته این مقام مسوول، با اینکه تا پایان سال 1394 فقط 213 هزار دلار جذب سرمایه خارجی داشتیم، در هفت ماهه امسال بیش از 30 میلیون دلار سرمایه خارجی از طریق نظام بانکی وارد استان شده است.
    وی یکی از پروژه های استان تهران را ساخت نیروگاه خورشیدی در شهرک صنعتی «شمس آباد» با مشارکت شرکت های آلمانی به ارزش 697 میلیون یورو اعلام و ابراز امیدواری کرد به مرحله اجرایی برسد.
    آقایی یکی از وظایف مرکز خدمات سرمایه گذاری استان تهران را شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و تطبیق آنها با فرمت و ساختار استاندارد و بین المللی دانست و افزود: بهبود فضای کسب و کار به عنوان یک موضوع مهم و اساسی در استان و با مشارکت همه دستگاه های اجرایی دنبال می شود.
    مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران یکی از مشکلات کشور را تامین مالی طرح ها و پروژه ها عنوان کرد و افزود: در فضای مثبت به وجود آمده در پسابرجام و حضور پر رنگ و مشتاقانه خارجی ها در کشور، باید از فرصت پیش رو به بهترین وجه ممکن استفاده کرد.
    آقایی به انجام هشت مذاکره با هیات های خارجی در هفت ماه گذشته در استان تهران اشاره کرد و افزود: بخش عمده این مذاکرات با کشورهای آلمان، چین و کره جنوبی بوده که امید است با تسهیل شرایط، شاهد سرمایه گذاری های این کشورها در استان باشیم.
    وی تاکید کرد، تلاش ما در استان تهران علاوه بر تسهیل ورود سرمایه های خارجی، جذب فناوری های نوین و «های تک» است.
    آقایی همچنین از اعلام فراخوان به واحدهای تولیدی مستقر در شرکت شهرک های صنعتی استان خبر داد که براساس آن، شرکت هایی که نیاز به مشارکت خارجی ها دارند پس از انجام بررسی های لازم به سرمایه گذاران خارجی معرفی می شوند.
    به گفته این مقام مسوول، تاکنون 64 شرکت به این منظور در فراخوان شرکت کرده اند که تلاش می شود با سرمایه های خارجی، خط تولیدشان به روزرسانی شود.
    چندی پیش نیز مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران از جذب 27 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در پنج ماه نخست امسال خبر داده بود که نسبت به کل سال 1394 رشد 127 برابری داشته است.

    ** نمایشگاه کیش اینوکس 2016
    آقایی با اشاره به حضور سازمان امور اقتصادی و دارایی استان تهران در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کیش اینوکس 2016 در جزیره کیش که از 10 تا 13 آبان برگزار شد، گفت: فرصت های سرمایه گذاری در بخش های صنایع نوین، بازیافت و پسماند، دانش بنیان، مراکر پارک علم و فناوری، مراکز تفریحی و گردشگری و ساخت هتل از جمله مواردی است که در این نمایشگاه ارایه شد.
    این مقام مسوول تصریح کرد: 55 فرصت اصلی و بزرگ سرمایه گذاری در استان، تهیه شده مطابق فرمت سازمان سرمایه گذاری و سازمان بین المللی آنکتاد، در این نمایشگاه در معرض دید سرمایه گذاران خارجی قرار گرفت و با هفت شرکت بین المللی در این زمینه مذاکره شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی