عصر بازار

یک مقام مسئول بانکی خبر داد؛

ایجاد شعب بانکی ایران در کره و چین منتظر نظر بانک مرکزی

عصر اعتبار- معاون بانک سپه از برنامه‌ریزی برای ایجاد شعب در چین و کره‌جنوبی خبرداد و گفت: راه‌اندازی این شعب منتظر اعلام نظر نهایی بانک مرکزی است.

ایجاد شعب بانکی ایران در کره و چین منتظر نظر بانک مرکزی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، مصطفی پرتوافکنان در جمع خبرنگاران گفت: افزایش سرمایه شعب خارج از کشور بانک سپه به 50 میلیون یورو صورت گرفته که بر این اساس در سه شعبه این سرمایه را به رقم مذکور رسانده‌ایم. در مجموع با اقدامات مثبتی که صورت گرفته، امیدواریم کماکان در سال‌های آتی، به جایگاه اصلی خود پس از تحریم‌ها برگردیم.

    معاون بانک سپه در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر حجم دارایی‌های بلوکه شده این بانک در خارج از کشور افزود: بانک سپه اکنون دارایی بلوکه‌ شده‌ای در خارج از کشور ندارد.

    وی همچنین در خصوص افزایش شعب در خارج از کشور نیز تصریح کرد: گسترش فعالیت‌های کارگزاری در آسیا در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است؛ اما چون در چین و کره شعبه نداریم، به دنبال افتتاح شعب در این دو کشور بوده و در حال فراهم‌سازی مقدمات هستیم تا از بانک مرکزی مجوزهای لازم را اخذ نماییم.

    پرتوافکنان از افزایش سرمایه 27 هزار میلیارد ریالی خبرداد و گفت: از این رقم 13.5 هزار میلیارد ریال تجدید ارزیابی است؛ بر این اساس اکنون سرمایه بانک سپه 75 هزار میلیارد ریال است که با افزایش سرمایه مذکور، سرمایه به 100 هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

    وی در خصوص وضعیت این بانک در تطبیق با شاخص‌های بنگاهداری بانکها مصوب بانک مرکزی خاطرنشان کرد:سهم ما به 40 درصد مدنظر بانک مرکزی برای بنگاهداری نزدیک شده است.

    پرتو افکنان همچنین در خصوص پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی نیز گفت: از ده هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده برای پرداخت به این واحدها، 70 درصد تخصیص یافته و بر این اساس، 1120 واحد تولیدی شناسایی شده‌اند.

    معاون بانک سپه همچنین از برقراری 112 رابطه کارگزاری از سوی بانک سپه با کارگزاران دنیا خبرداد و گفت: همچنین 35 حساب نیز گشایش یافته و فعال است؛ این در شرایطی است که طی شش ماهه ابتدای سال جاری 2 میلیارد دلار ال‌سی نیز گشایش شده است.

    وی افزود: همچنین استقبال خوبی برای افتتاح حساب شده و فعالیت‌هایی نیز در این زمینه آغاز شده است.

    پرتوافکنان ادامه داد: تسویه بین بانکی در اروپا با 57 هزار شعبه، از طریق سه شعبه اروپایی برقرار شده و می توان هر نوع فعالیت بانکی را از این طریق انجام داد، ضمن اینکه بانک لندن ما نیز فعالیت خود را آغاز کرده و مسئولان آن نیز منصوب شده‌اند و فعالیت رو به گسترش است. در عین حال به دنبال این هستیم با بانکهایی که در کشورهای اروپایی شعب داریم، خطوط فاینانس را برقرار کرده و به شرایط قبل از تحریم که حجم اعتبارات ما 7 میلیارد دلار بود، رسیده و حداقل 6 میلیارد دلار را تا پایان سال محقق کنیم.

    وی ادامه داد: در حوزه تامین اعتبار پروژه‌هایی در حوزه پتروشیمی و نیروگاه نیز وارد عمل شده و از محل صندوق توسعه ملی نیز در میادین مشترک نفتی تسهیلاتی برای حوزه استخراج، پرداخت کرده‌ایم. این در شرایطی است که در حوزه فعالیت های ارزی نیز بهترین و متخصص‌ترین پرسنل را در اختیار داریم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو