عصر بازار

با رویکرد کاهش هزینه‌ها ابلاغ شد

اعلام تعرفه‌های جدید گردشگری

عصر اعتبار- معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی از ابلاغ «مقررات نحوه تعیین تعرفه‌های ارزیابی کیفیت خدمات تاسیسات گردشگری» در راستای حمایت از بخش خصوصی و نهادینه سازی فرآیند استانداردسازی در تاسیسات گردشگری با رویکرد کاهش هزینه‌های مربوطه خبر داد.

اعلام تعرفه‌های جدید گردشگری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مرتضی رحمانی موحد - معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: با استناد به ماده 11 آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر آنها مصوب سال گذشته در هیات وزیران و شیوه نامه درجه بندی تاسیسات گردشگری «مقررات نحوه تعیین تعرفه‌های ارزیابی کیفیت خدمات تاسیسات گردشگری» از سوی معاونت گردشگری ابلاغ شد.

    وی با بیان اینکه مقررات جدید با رویکرد رعایت کامل حقوق صاحبان تأسیسات گردشگری، منطقی شدن هزینه‌های اجرایی طرح تطبیق و حمایت از بخش خصوصی مورد اصلاح و بازبینی اساسی قرار گرفته است، افزود: از عمده ترین وجوه تمایز مقررات اصلاحی جدید می‌توان به شفاف سازی فرآیندهای ارزیابی و تعاملات مالی موجود میان عوامل اجرایی طرح و تأسیسات گردشگری، استفاده از الگوها و شاخص‌های علمی و حرفه ای متقن و موفق در تعیین و محاسبه هزینه‌های ارزیابی تأسیسات گردشگری و نیز تعدیل قابل توجه هزینه‌های ارزیابی به کمتر از یک پنجم تعرفه قبلی و حداکثر تا سقف 8 میلیون تومان، اشاره کرد.

    معاون گردشگری با اشاره به اینکه مطابق ضوابط قبلی، تأسیسات گردشگری مکلف بودند پس از سه سال برای تمدید گواهینامه استاندارد صادره، مجدداً همان تعرفه‌های قبلی را پرداخت کنند، عنوان کرد: در مجموعه حاضر اولاً بازه زمانی از سه سال به 5 سال یکبار تغییر و ثانیاً بر اساس ضوابط و چک لیست‌های جدید و به روز شده از سوی سازمان انجام خواهد گرفت.

    وی تصریح کرد: به منظور اطمینان از حفظ شرایط و استانداردهای کیفی و برای تمدید پروانه پس از سه سال، ارزیابی پیگیرانه با هزینه‌ای معادل یک چهارم هزینه ارزیابی اولیه (حداکثر تا سقف 2 میلیون تومان) در سال سوم پیش بینی شده است.

    این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود شفافیت ایجاد شده در فرآیند کار، منطقی و قابل توجیه شدن هزینه‌های طرح تطبیق، استقبال بیش از پیش تأسیسات گردشگری از روند اجرای طرح تطبیق را به دنبال داشته باشد.

    به گزارش میراث فرهنگی - طبق مقررات ابلاغ شده نظارت بر حُسن اجرای مفاد دستورالعمل بر عهده ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استانی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو