عصر بازار

برای دریافت کارت اعتباری اولویت با مشتریان است نه کارمندان بانک‌ها

۱۸۰ هزار کارت اعتباری صادر شد

عصر اعتبار- مجید شکوهی گفت: هر کس که قبلا می توانست وام بگیرد اکنون هم می تواند کارت اعتباری دریافت کند. هر کس که واجد شرایط باشد بانک به او کارت اعتباری خواهد داد.

برای دریافت کارت اعتباری اولویت با مشتریان است نه کارمندان بانک‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، در مورد روند صدور و عرضه کارت‌های اعتباری اظهار داشت: عرضه کارت‌های اعتباری در مسیر رشد است و این رشد تدریجی نتیجه بخش بوده است. ما از این موضوع رضایت داریم و معتقدیم اگر بیشتر از این عجله شود درست نیست. بر اساس یک برنامه منظم و از قبل تدوین شده در حال حرکت هستیم و از این بابت راضی هستیم.

    مدیرعامل شرکت صادرکننده کارت‌های اعتباری بانک ملی در خصوص آمارها گفت: براساس آخرین آمار 170 هزار کارت اعتباری برنزی تا سقف 10 میلیون تومان صادر شده است. حدود 8500 کارت اعتباری نقره‌ای و 4 هزار  کارت اعتباری طلایی نیز تاکنون صادر شده است. در مجموع حدود بیش از 180 هزار کارت اعتباری تاکنون صادر شده، علاوه بر این حدود 72 هزار کارت خرید کالای ایرانی صادر شده که در اردیبهشت ماه صادر شدند و همچنان باقی مانده‌اند.

    شکوهی در پاسخ به این پرسش که برنامه شما تا پایان سال چیست و تعداد کارتهای صادر شده باید به چه رقمی برسد؟ ، اظهار داشت: با توجه به این که فاکتورهای زیادی در این مورد مؤثرند، نمی‌توان در حال حاضر رقم دقیقی را مطرح کرد.

    وی ادامه داد: اعطای اعتبار از طریق شعب انجام می‌شود و ما تنها سیستم را پشتیبانی می کنیم و در واقع تصمیم گیرنده نهایی شعب بانک ملی هستند که تابع قواعد و متغیرهای متعددی هستند. اما به واسطه این که متغیرهای اعطای اعتبار به داشتن منابع مالی کافی برمی‌گردد و تابعی از آن است، در نتیجه تصمیم گیری‌ها بر آن اساس صورت می گیرد و ممکن است صدور کارت‌ها در یک برهه‌ای کاهش یا افزایش پیدا کند و در نتیجه در برنامه آتی ما تاثیرگذار خواهد بود.

    مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه پیشگامان پویا گفت: هم اکنون انتقاداتی وجود دارد که این کارت‌های سه رنگ  برای عامه نیستند و برای افرادی صادر می شوند که به لحاظ اعتبار سنجی در بانک دارای اعتبارات کافی باشند یا یا عضو ارگان خاصی باشند یا از بانک مورد نظر حقوق دریافت کنند و حساب آنها برای بانک‌ها شفاف تر باشد و بانک باید آنها را بشناسد. در این خصوص لازم به ذکر است که بانک وقتی به مشتری اعطای اعتبار می‌کند باید مطمئن باشد این اعتبار برخواهد گشت و از آن محل سود می‌برد. بانک یک بنگاه اقتصادی است و باید سودده باشد و باید اعتبارات خود را به افرادی بدهد که مطمئن باشد اصل پول و سود آن را بازمی‌گردانند.

    وی تصریح کرد: اما از این جهت که بانک تنها به افراد خاصی اعتبار می دهد غلط است و هر کس که قبلا می توانست وام بگیرد اکنون هم می تواند کارت اعتباری دریافت کند. هر کس که واجد شرایط باشد بانک به او کارت اعتباری خواهد داد.

    شکوهی افزود: امروز موانع زیادی در زمنیه کارت‌های اعتباری وجود دارد و نسبت کارت‌های اعتباری به نسبت کل کارت‌ها در ایران نیم درصد است. نسبت تراکنش  کارت‌های اعتباری به نسبت کل تراکنش های کارتی یک دهم درصد است و این فاصله بسیار زیاد است. ما باید به سطح نرمال 25 درصد برسیم و باید هر بانکی تا 25 درصد کارت‌هایش اعتباری باشد و 25 درصد تراکنش هایش باید اعتباری باشد. این فاصله کنونی بسیار زیاد است و یک برنامه جدی 3 تا 5 ساله می خواهد تا به این هدف برسیم.

    وی در خاتمه گفت: در بانک ملی توصیه نامه‌ای منتشر شده که اولویت با مشتریان باشد و همکاران بانکی از این کارت‌ها استفاده نکنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو