عصر بازار

حوزه نظارت بانک توسعه تعاون الکترونیکی شد

عصر اعتبار- در کارگاه آموزشی نظارت بر تسهیلات اعطایی بانک توسعه تعاون باقر فتاحی عضو هیئت مدیره ، از الکترونیکی شدن حوزه نظارت این بانک خبر داد.

حوزه نظارت بانک توسعه تعاون الکترونیکی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در این کارگاه آموزشی که با حضور، حسن تاجیک مدیر امور اعتباری و سرمایه گذاری وکارشناسان مناطق شش گانه در ساختمان مرکز آموزش بانک برگزار گردید،  فتاحی ضمن اشاره به الکترونیکی کردن حوزه نظارت در بانک توسعه تعاون؛ تهیه، تنظیم و پیشنهاد سیاستها، بررسی راهکارهای بهبود اعطای تسهیلات و ارائه پیشنهادهای ﻻزم به مدیریت امور اعتبارات،انجام بررسی‌های کارشناسی جهت بازنگری سقف اختیارات ارکان اعتباری بانک در چارچوب دستورالعملها، قوانین و مقررات مربوطه را از  وظایف  مهم  حوزه نظارت  دانست.

    وی در خصوص مراجعه کارشناسان به شعب و ادارات ذیربط در مدیریت امور اعتبارات و بررسی عملکرد اعتباری آنها، مواردی را خاطر نشان کرد و افزود: ایجاد تعادل منطقی و کاربردی بین کل منابع و مصارف بانک، دریافت و بررسی آمار بدهیهای غیرجاری شعب و اقدامات انجام شده جهت پیگیری مطالبات و مطالعه و بررسی گزارشهای ارائه شده توسط شعب، بطور متناوب باید توسط کارشناسان حوزه نظارت پیگیری شود .

    عضو هیئت مدیره بانک توسعه تعاون در ادامه افزود: تفکیک حوزه تخصیص و نظارت از دغدغه های اصلی مدیریت وقت بانک بوده است که با تقسیم بندی مناطق نیز این مشکل رفع شده است، و امید است با  برنامه های جدیدی که برای حوزه نظارت تدوین کرده ایم، بتوانیم گزارش عملکرد مطلوبتری را در شش ماهه دوم سال از این حوزه داشته باشیم .

    در ادامه حسن تاجیک  مدیر امور اعتباری و سرمایه گذاری گفت: مفهوم نظارت یک مفهوم عام و فراگیر است و با نظارت صحیح می توان  به سوی اهداف عالیه بانک با شیب تندتری حرکت کرد.

    وی هدف از برگزاری این کارگاه را انتقال تجربیات همکاران به هم دانست  و مطالبی را درمورد پولشویی، جلوگیری از ریسک اعتباری، اجرای قوانین و مقررات ابلاغی از سوی بانک مرکزی و کاهش مطالبات غیر جاری در بانک توسعه تعاون ارائه نمود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی