عصر بازار

از ۲۳ تا ۲۵ بهمن‌ماه در دانشگاه تربیت‌مدرس برگزار خواهد شد

گردهمایی بانک‌داری و تامین مالی اسلامی قواعد سلبی و ایجابی

عصر اعتبار- نشست مقدماتی اولین گردهمایی بین‌المللی بانکداری اسلامی و تامین مالی تحت عنوان «قواعد ایجابی و سلبی تامین مالی اسلامی راهی به رهایی از انزوای بین المللی و جهت‌بخشی به مطالعات پراکنده این حوزه» برگزار شد.

گردهمایی بانک‌داری و تامین مالی اسلامی قواعد سلبی و ایجابی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، جلسه مقدماتی اولین گردهمایی بین المللی بانکداری و تامین مالی اسلامی تحت عنوان «قواعد ایجابی و سلبی تامین مالی اسلامی» روز چهارشنبه 12 آبان در دانشگاه تربیت مدرس با حضور استادان و صاحب‌نظران این حوزه تشکیل شد.

    در این جلسه که به منظور هم‌­اندیشی برای تعامل بهتر بین صاحب‌­نظران داخلی در جهت همکاری علمی برای برگزاری «اولین گردهمایی بین‌المللی بانکداری و تامین مالی اسلامی: قواعد ایجابی و سلبی تامین مالی اسلامی» برقرار شد، اساتید و صاحب­ن‌ظرانی از مراکز علمی و اجرایی مختلف از جمله دانشگاه الزهرا، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه تهران، دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه مفید قم، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه شیراز از طریق ویدئو کنفرانس، شورای فقهی بانک مرکزی و مسولان دانشگاه تربیت مدرس شرکت داشتند.

    سید عباس موسویان عضو شورای فقهی بانک مرکزی و کارگروه بانکداری اسلامی که در این جلسه حضور داشت این گردهمایی بین المللی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: گرچه آن­‌ها در اصول و مبانی از ما جلو نیستند اما در عرصه ابزارسازی، ارائه مدل­‌های عملیاتی، تکنیکی و بازاری کردن مباحث علمی بسیار پیشرفت کرده­‌ند و در موارد کاربردی که ما به مشکل خورده‌­ایم آن­ها گاه دو یا سه مدل ارائه و عملیاتی کرده‌­اند؛ پس تعامل با آنها می‌تواند در عملیاتی کردن برخی از نظریاتی که در اجرای آن­ها به مشکل خورده‌­ایم کمک کننده­ باشد. اما اگر در کنار این تعامل سازنده، بر نیروهای داخلی تمرکز کنیم و همکاری و همسویی داخلی هم داشته باشیم می‌­تواند مثمر ثمر باشد»

    اکثر مدعوان، این تعامل و هم‌­اندیشی برون‌­مرزی را مفید و ضروری خواندند و بر این باور بودند که در شرایطی که جهان با سرعت بالایی به سمت بانکداری اسلامی پیش می‌رود؛ به نحوی که شاید در چند سال آینده به استانداردهای جهانی برای آن دست یابد، ایران باید نقش موثرتری ایفا کند و در تعیین این استاندارها مشارکت جدی و موثری باشد.

    شرکت‌کنندگان همچنین با تاکید بر لزوم خروج ایران از انزوای بین المللی، این همایش را راهی به رهایی از این انزوا قلمداد کردند.

    اولین گردهمایی بین المللی بانکداری و تامین مالی اسلامی تحت عنوان «قواعد ایجابی و سلبی تامین مالی اسلامی» با هدف آشنایی با آرا و عقاید دانشمندان مراکز معتبر جهان، جهت دادن به پژوهش‌های پراکنده و تدوین مدل ریاضی جامع­‌نگر و یکپارچه برای بانکداری و تامین مالی اسلامی، به همت واحد پژوهش‌­های بانکداری و تامین مالی اسلامی دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه تربیت مدرس 23 تا 25 بهمن ماه با حضور اندیشمندانی از موسسه تامین مالی دانشگاه استراسبورگ فرانسه، مرکز بین المللی آموزش تامین مالی اسلامی مالزی و مرکز اقتصاد و تامین مالی اسلامی دانشگاه دورهام انگلستان برگزار می­‌شود.

    ایرج توتونچیان عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا(س)، دبیر علمی، غلامرضا مصباحی مقدم عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) دبیر فقهی و محمدی عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس، دبیر اجرایی این گردهمایی هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو