عصر بازار

سریع ترین بازار بیمه در جهان در سراشیبی کاهش سودها

عصر اعتبار- سود بخش بیمه عمر نیز با کاهش شدیدی ۴۷ درصدی به ۸۲ میلیارد یوآن رسیده است که در تاریخ چین تاکنون بی سابقه بوده است.

سریع ترین بازار بیمه در جهان در سراشیبی کاهش سودها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از صنعت بیمه در چین هرچند طبق گزارش ها شتاب سریعی دارد اما اکنون شرکت های بیمه در این کشور از کاهش سودهای خود گله می کنند.
    طبق گزارش کمیسیون قانونگذاری صنعت بیمه در چین، کاهش در بازده سرمایه گذاری ها باعث کاهش سود شدید بیمه گران چینی شده است.

    بر اساس این گزارش، سود این شرکتها از ماه ژانویه تا ماه سپتامبر با کاهش 35.7 درصدی به 156.96 میلیارد یوآن (23.09 میلیارد دلار) رسیده است.

    "داون هایژائو" معاون بخش اطلاعات آماری در این کمیسیون در این باره گفت: بازده سرمایه ها سال به سال با کاهش 19 درصدی به 482.9 میلیارد یوآن (71.04 میلیارد دلار) در این بازه زمانی رسیده است.

    در گزارش این کمیسیون همچنین آمده است، سود بخش بیمه عمر نیز با کاهش شدیدی 47 درصدی به 82 میلیارد یوآن رسیده است که در تاریخ چین تاکنون بی سابقه بوده است.

    طبق گزارش ها، دارایی های مدیریت شده توسط شرکت های بیمه در کمتر از چهار سال دو برابر شده و به بیش از 13.9 تریلیون یوان معادل 2.1 تریلیون دلار رسیده است.

    این در حالی است که درآمدهای حاصل از فروش بیمه نامه ها به سرعت رشد داشته و در سه ماه نخست 2016 میلادی 42 درصد افزایش یافته است. همچنین طی شش ماه گذشته، این شرکت ها 2 میلیون نفر به نیروی فروش خود افزوده اند و اکنون بیش از 7.2 میلیون نفر را استخدام کرده اند که نسبت به اوایل سال گذشته 120 درصد رشد داشته است.

    کارشناسان می گویند، شرکت های بیمه در چین با چالش های مانند کاهش نرخ بهره مواجه هستند؛ آن هم در شرایطی که کاهش رشد در بازار سهام این کشور باعث شده تا بازده سرمایه گذاری ها نیز کاهش پیدا کند.

    در شرایط کنونی دولت چین تقریبا یک سوم هزینه‌های درمانی را تقبل میکند و شرکت های بیمه نیز کمتر از یک دهم هزینه ها را، بنابراین مردم چین باید حدود نیمی از هزینه های درمانی را خودشان بپردازند. این هزینه سنگینی به خصوص برای افراد مسن است.

    چین همین طور قوانین ورشکستگی و پرداخت بدهی را نیز اصلاح کرده است که این اقدام شرکتهای بیمه را مجبور کرده تا روش فعالیت خود را تغییر دهند. اکنون شرکت های بیمه باید بر اساس معیارهای بازارهای توسعه یافته برای تامین سرمایه اقدام کنند. اما دوران اوج گسترش سریع این شرکت ها به پایان رسیده است.

    در گزارش کمیسیون قانونگذاری چین تاکید شده است که درآمد کل حق بیمه در چین در 9 ماه نخست سال جاری به 2.52 تریلیون دلار رسیده که این رقم از میزان کل درآمد به دست آمده در سال 2015 بیشتر بوده است.

    طبق این گزارش، در چین همچنان شرکت های داخلی بر بازار بیمه مسلط هستند و شرکت های خارجی تا پایان ماه سپتامبر پنج درصد از میزان کل درآمدها را به خود اختصاص داده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی