عصر بازار

تسهیلات جدید عمانی‌ها برای صدور ویزا به تجار ایران

عصر اعتبار- عضو هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان به تشریح آخرین وضعیت روابط تجاری ایران و عمان پرداخت و تسهیلات جدید در زمینه صدور ویزا از سوی عمانی‌ها و همچنین چشم‌انداز ۵ میلیارد دلاری برای مبادلات تجاری دو کشور در آینده خبر داد.

تسهیلات جدید عمانی‌ها برای صدور ویزا به تجار ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، احمد شیرزادیان گفت: سطح مبادلات تجاری بین ایران و عمان بر اساس آنچه از سوی عمانی‌ها اعلام شده یک میلیارد دلار است و بر اساس آماری که از طرف گمرکات ما عنوان شده تا حدودی کمتر از یک میلیارد دلار است.

    وی افزود: هدف گذاری که برای سطح مبادلارت تجاری میان ایران وعمان در نظر گرفته شده رسیدن به عدد پنج میلیارد دلار است، قرار است برای رسیدن به این عدد دو طرف علاقه‌های خودشان را برای همکاری مطرح کنند و وزارت صنعت و سازمان توسعه تجارت ایران با وزارت صنعت عمان دستور کاری را برای رسیدن به این هدف تا شش ماه آینده تدوین خواهند کرد.

    عضو هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران وعمان افزود: عمانی‌ها برای اینکه جذب سرمایه‌گذاری بیشتر چند اقدام مهم انجام داده‌اند. در حال حاضر ثبت شرکت در عمان بسیار تسهیل شده است و فرایندهای سخت پیشین برداشته شده است و احتیاج نیست که از ابتدای  ایرانی‌ها سرمایه خود را به عمان ببرند و اگر فقط توان مالی خود را نشان دهند می‌توانند شرکت‌شان را ثبت کنند و در زمانی که بخواهند فعالیت‌شان را شروع کنند می‌توانند سرمایه خود را ببرند.

    شیرزادیان درباره دیگر تسهیلات تجاری که عمانی‌ها برای تجار ایرانی درنظر گرفته است گفت: در بندرهای آزاد عمان از جمله بندرهای صحار و دقم عمانی‌ها تسهیلات ویژه برای ایرانیان قائل شده‌اند، نکته مهم این است که در بندر دقم به غیر از شرایط خاصی که لحاظ شده است اگر با استراتژی صنعتی و فراصنعتی ما هماهنگ باشد می‌تواند موقعیت ممتازی برای ما به ویژه درمیان بیکارن تحصیل کردگان ما است چرا که شرایط به گونه‌ای است در این بندر 90 درصد نیروی کار می‌تواند غیرعمانی باشد.

    به گفته وی همچنین قرار است یک دفتر پنجره واحد از سوی عمانی‌ها به زودی در تهران افتتاح شود.

    عضو هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران وعمان درباره تسهیلات جدید عمانی‌ها برای صدور ویزا برای ایرانی‌ها عنوان کرد: اتفاقات مثبتی درزمینه صدور ویزا از سوی عمانی‌ها برای ایرانی‌ها اتفاق افتاده است، درحال حاضرعلاوه بر ویزاهای تجاری و توریستی عادی که وجود دارد، ویزای تجاری مکرر(مارتیپل) برای تجاری که می‌خواهند صرفا شرایط را در عمان بررسی کنند ایجاد شده است که با تایید سازمان توسعه تجارت این ویزا برای تجار ما عملی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو