عصر بازار

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

شفافیت اطلاعاتی با اجرای طرح جامع مالیاتی میسر می شود

عصر اعتبار- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است، شفافیت اطلاعاتی بخش های مختلف کشور با اجرای طرح جامع مالیاتی میسر می شود و با اجرای این طرح، سازمان امور مالیاتی به نقطه ثقل اطلاعات اقتصادی کشور بدل خواهد شد.

شفافیت اطلاعاتی با اجرای طرح جامع مالیاتی میسر می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا در محل برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها افزود: طرح جامع مالیاتی، طرحی مهم است که مجلس به شدت پیگیر جمع بندی و اجرایی شدن آن است.
    به گفته این نماینده مجلس، در آخرین توافق انجام شده با رییس کل سازمان امور مالیاتی در دو هفته پیش، مقرر شد تا پایان امسال این طرح بطور کامل اجرایی شود.
    پورابراهیمی تصریح کرد: بخشی از مشکلات حوزه مالیاتی کشور به اجرا نشدن این طرح برمی گردد که تاکنون زحمات زیادی برای آن کشیده شده است.
    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بزرگترین نقطه قوت این طرح را شفافیت اطلاعاتی بخش های مختلف کشور عنوان کرد که براساس قانون همه دستگاه ها مکلفند اطلاعات اقتصادی خود را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند.
    پورابراهیمی تاکید کرد، با اجرای این طرح، سازمان امور مالیاتی به نقطه ثقل اطلاعات اقتصادی کشور بدل خواهد شد.
    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در این طرح با کنار گذاشته شدن مالیات علی الراس، اطلاعات پردازشی جمع آوری شده از ده ها مرجع آماری مشخص خواهد کرد هر شخص باید چه مقدار مالیات بپردازد.
    پورابراهیمی گفت: در صورت اجرایی شدن طرح تا پایان سال، از ابتدای سال آینده می توانیم شاهد رفع بخشی از چالش های اقتصادی کشور باشیم.
    به گفته وی، هم اینک مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر عملکرد، همانند سایر کشورهای جهان در ایران اعمال و دریافت می شود که فقط نرخ های آن متفاوت است؛ البته پایه و اساس اطلاعات در دریافت این مالیات ها مانند بسیاری نقاط جهان نیست و این موضوع در طرح جامع مالیاتی در دست اصلاح است.
    پورابراهیمی یادآور شد، نقایصی در حوزه مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد که در لایحه ای از سوی دولت در دست اصلاح و کمیسیون اقتصادی مجلس نیز پیگیر آن است.
    به گفته این نماینده مجلس، صندوق مکانیزه فروش دیگر خلا موجود در نظام مالیاتی کشور است که در طرح جامع مالیاتی اصلاح خواهد شد.
    صندوق فروش عبارت است از رایانه ای که دارای نرم افزار فروشگاهی بوده و برای ثبت اطلاعات خرید و فروش روزانه، نگهداری هزینه و موجودی کالا در یک واحد شغلی مورد استفاده قرار می گیرد.
    هدف از بکارگیری سامانه فروش، مدیریت خرید، فروش، هزینه و موجودی کالا توسط صاحبان مشاغل و صدور الکترونیکی فاکتور فروش است.
    به گزارش ایرنا، بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با شعار « شفافیت، صداقت » از 14 تا 21 آبان ماه همه روزه از ساعت 9 و 30 تا 20 در مصلای امام خمینی (ره) میزبان علاقمندان است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی