عصر بازار

مدیر فناوری اطلاعات شرکت صادرکننده کارت‌های اعتباری بانک ملی ایران:

چالش بانک‌ها برداشت کامل از کارت‌های اعتباری است

تعداد پایین تراکنش کارت‌های اعتباری

عصر اعتبار- مدیر فناوری اطلاعات شرکت صادرکننده کارتهای اعتباری بانک ملی ایران گفت: تعداد تراکنش های ما در روز با توجه به آماری که ارائه شده حدود ۱۰ هزار تراکنش است و مشکلی که وجود دارد این است که مردم به عنوان کارت اعتباری به این کارت‌ها نگاه نمی‌کنند بلکه به عنوان کارت وام به آن نگاه می‌شود.

چالش بانک‌ها برداشت کامل از کارت‌های اعتباری است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، روشناس مدیر فناوری اطلاعات شرکت صادرکننده کارتهای اعتباری بانک ملی ایران در گفتگو با خبرنگار  اقتصادی ایلنا اظهار داشت: تاکنون حدود 250 هزار کارت( کارت خرید کالای ایرانی و کارت اعتباری) صادر شده است.

    وی افزود: دولت در صدد بود تا کارتهای خرید کالا و کارتهای اعتباری سه رنگ را به کارمندان دولت و اقشار مستضعف بدهد و بانک ملی ایران نیز به عنوان بزرگترین بانکی که مربوط به دولت است توانست به اهداف خود در این راستا دست پیدا کند.

    مدیر فناوری اطلاعات شرکت صادرکننده کارتهای اعتباری بانک ملی ایران با بیان اینکه ما حدود 70 هزار کارت در این زمینه صادر کرده‌ایم گفت: این در حالی است که تعداد کارتهای اعتباری صادر شده در بانکهای دیگر 25 هزار است.

    تعداد تراکنش کارتهای اعتباری پایین است

    وی خاطر نشان کرد: تعداد تراکنش‌های ما در روز با توجه به آماری که ارائه شده حدود 10 هزار تراکنش است و مشکلی که وجود دارد این است که مردم به کارتهای اعتباری به عنوان کارت وام نگاه می‌ کنند.

    روشناس گفت: تعداد تراکنش ما پایین است اما به لحاظ مبلغی بالا هستیم وتقریبا هر کارتی که به مشتریان ارائه می‌شود بعد از چند روز کل موجودی آن خالی می‌شود و بعد از آن متقاضیان شروع به پرداخت اقساط می‌کنند.

       هدف، استفاده کمتر مردم از کارتهای نقدی است

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا خالی کردن کل موجودی کارتهای اعتباری از سوی مشتریان اشتباه است؟ افزود: هدف این است تا مردم کمتر از کارت نقدی استفاده کنند و همه بتوانند به صورت روزانه از کارتهای اعتباری خود استفاده کنند تا از کارتهای نقدی شان، زیرا اکثر افرادی که حساب بانکی دارند یک کارت نیز بر روی حسابشان دارند .

    وی ادامه داد: یک کارت نقدی که دارای 50 میلیون تومان پول است در صورتی که مفقود شوداز لحاظ امنیتی در خطر بیشتری است تا یک کارت 5 میلیون تومانی ، و افراد هم به راحتی می‌توانند خریدهای خرد خود را در طی ماه با این کارتهای اعتباری 5 میلیون تومانی انجام دهند ضمن آنکه برای افرادی که دارای درآمد پایینی هستند قدرت خرید خوبی را فراهم می‌کند.

       چالش بانکها برداشت کامل از کارتهای اعتباری است

    روشناس با بیان اینکه کارتهای اعتباری هم اکنون به عنوان وام کارت قابل استفاده هستند، افزود: برداشت کامل از کارتهای اعتباری چالش اصلی این کارتها است و به اعتقاد ما اگر کل مبلغ به عنوان وام دیده شود تعداد کمی می‌توانند برای دریافت این کارتها اقدام کنند زیرا منابع مالی بانکها محدود است .

    وی ادامه داد: در صورتی که ضریب استفاده از این کارتها را متناسب کنیم به تعداد بیشتری می‌توانیم کارت اعتباری ارائه دهیم و خدماتی که برای رزور هتل و یا خریدهایی که به صورت اعتباری می‌شود با این کارتها انجام شود .

    روشناس تصریح کرد: برای فرهنگ سازی در خصوص کارتهای اعتباری باید کارهای تبلیغاتی بیشتری صورت گیرد و تیزرهایی ساخته شود و مردم را به این سمت ببریم که از این کارتها بهتر استفاده کنند متاسفانه اینگونه رایج شده که همه با نگاه وام به این کارتها نگاه می‌کنند و بسیاری هم قضیه برگشت را به درستی نمی‌دانند.

    وی گفت: برنامه ما تا پایان سال این است که 250 هزار کارت اعتباری دیگر تا انتهای سال صادر کنیم و تعدا آنرا به 500 هزار کارت برسانیم.

    مشتریان وفادار بانک در اولویت دریافت کارت اعتباری هستند

    مدیر فناوری اطلاعات شرکت صادرکننده کارتهای اعتباری بانک ملی ایران خاطر نشان کرد: در حال حاضر 6 میلیون نفر حقوق خود را از طریق بانک ملی دریافت می‌کنند و این افراد در اولویت دریافت کارتهای اعتباری هستند و ما حداقل کاری که می‌توانیم بکنیم این است که به هر نفر از این افراد یک کارت اعتباری بدهیم زیرا این افراد به بانک وفادارتر هستند و برنامه اصلی ما این است که به لحاظ مبلغ زودتر به هدف خود برسیم.

    وی در خاتمه گفت: شرکت ما بازوی اجرایی و فنی بانک محسوب می‌شود و این بانک است که باید این سیاست گذاری‌های کلان را داشته باشد که بتواند این کارت را در کشور گسترش دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو