عصر بازار

سفیر اتریش در تهران خبر داد؛

تاسیس شعبه یک بانک اتریشی در ایران

عصر اعتبار- سفیر اتریش در تهران ضمن بیان این که بانک های اتریشی قصد برگشتن به ایران دارند، از راه اندازی شعبه ی یک بانک اتریشی در کشورمان خبر داد.

تاسیس شعبه یک بانک اتریشی در ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، فریدریش اشتیفت روز دوشنبه در همایش توسعه همکاری های تجاری ایران و اتریش در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران افزود: تاسیس شعبه بانک های اتریشی در تهران به گسترش روابط اقتصادی دو کشور کمک می کند.
    وی با اشاره به روابط اقتصادی ایران و اتریش در سال های گذشته، ادامه داد: در سال هایی، ارزش روابط تجاری دو کشور به ٨۰۰ میلیون یورو می رسید و اتریش 400میلیون یورو نفت از ایران وارد می کرد ، اما این روابط اکنون کاهش یافته است.
    سفیر اتریش در تهران ضمن ابراز امیدواری به گسترش روابط دو کشور در آینده نزدیک، به سفر رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی به کشورش اشاره کرد و افزود: در آن سفر مقرر شد اتریش خط اعتباری یک میلیارد یورویی برای گسترش روابط با ایران برقرار کند.
    اشتیفت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که سفارتخانه های دو کشور برای گسترش روابط به فعالان اقتصادی دو طرف روادید شش ماهه چندباره(مولتی multi) ارایه می کنند، افزود: ما به شرکت های ایرانی که از آنها شناخت داریم روادید یک ساله مولتی می دهیم.
    وی همچنین در مورد پروازهای مستقیم میان دو کشور گفت: به دلیل فشارهای بیرونی، پروازهای مستقیم به ایران لغو شده بود که اکنون این خط دوباره راه افتاده است. از سپتامبر2016(شهریور و مهر)، هر هفته سه پرواز مستقیم از اتریش به اصفهان برقرار شده است.
    اشتیفت همچنین از پیوستن ایران به سازمان جهانی تجارت (WTO) حمایت کرد و افزود: ایران آخرین کشوری است که باید تاکنون عضو سازمان جهانی تجارت می شد اما هنوز نشده است.

    ** برای حضور طولانی مدت به ایران آمده ایم
    به گزارش ایرنا، «هلموت اشتویرر»** رییس اتاق بازرگانی ایالت فرالبرگ** اتریش نیز در این نشست گفت: فعالان اقتصادی اتریش برای حضوری قوی و طولانی مدت به ایران آمده اند.
    وی افزود: هر چند شرایط برای روابط بانکی باید مهیا شود، اما نباید فراموش کنیم که ابتدا باید روابط مستقیم میان شرکت ها و موسسه های اقتصادی دو کشور ایجاد شود.
    رییس اتاق بازرگانی ایالت فرالبرگ اتریش در معرفی این ایالت گفت: ما غربی ترین ایالت اتریش هستیم و در اقتصاد اتریش و حتی جنوب آلمان موثر هستیم؛ ایالت فرالبرگ 60 درصد محصولات تولیدی خود را به دیگر کشورها صادر می کند.
    اشتویرر افزود: همکاری شرکت های ما تنها به صادرات خلاصه نمی شود و تاکید دارند که در کشورهای مختلف سرمایه گذاری مستقیم نیز داشته باشند.
    همایش توسعه همکاری‌های تجاری ایران و اتریش امروز در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد. این نشست به بهانه حضور هیات 25 نفره اقتصادی از اتاق بازرگانی فرالبرگ اتریش در تهران، ترتیب داده شده است.
    جمعی از تجار و صاحبان صنایع این ایالت از بخش‌های ساختمان، پتروشیمی، نساجی، ماشین‌آلات، ملزومات پزشکی، برق، نرم‌افزار و سخت‌افزار، صنعت هتلداری و ورزشی در این هیات حضور دارند.
    ایران و اتریش دارای روابط گسترده و قابل توجه اقتصادی و تجاری هستند. تحریم های ایران حجم مناسبات میان دو کشور را کاهش داد. برابر آمارهای گمرک ایران، مبادلات ‏تجاری دو کشور از سال١٣٩۰ تا پایان ١٣٩٣ به دلیل این تحریم ها از ٨١٨ میلیون دلار به ٣١٢ میلیون ‏دلار کاهش پیدا کرد.
    براساس این آمار از سال ١٣٩۰ تا چهار ماه منتهی به تیرماه 1394 حجم کل تجارت خارجی میان ‏ایران و اتریش، رقمی بالغ بر ٢ میلیارد و 258 میلیون دلار بوده که 98.2 درصد از آن مربوط به واردات ایران از اتریش ‏است. مهم ترین اقلام صادراتی ایران به اتریش شامل محصولات کشاورزی و مواد غذایی، غلات، میوه، سبزیجات، ‏داروهای گیاهی، فرش ‏دستباف، گلیم، قالیچه و... و مهم ترین اقلام وارداتی ایران از اتریش شامل ماشین آلات صنعتی، برقی و رایانه ای، لوازم خانگی، دستگاه های ‏گیرنده و فرستنده، ریل، وسایل و تجهیزات راه آهن، مواد شیمیایی، دارو و تجهیزات پزشکی و.... است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو