عصر بازار

پرداخت حقوق کارگران در قطر به تازگی الکترونیکی شد

عصر اعتبار- در حالی که پرداخت نقدی حقوق در کشورها سالهاست برچیده شده است رویترز اعلام کرد پرداخت حقوق کارگران در قطر به تازگی الکترونیکی شده است.

پرداخت حقوق کارگران در قطر به تازگی الکترونیکی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، در حالی که سال هاست که پرونده پرداخت دستی و نقدی حقوق کارگران در جهان بسته شده و انتقال الکترونیکی جای روش های سنتی را گرفته است دولت قطر به تازگی و طی ماه های گذشته، پرداخت حقوق کارگران به صورت نقدی و دستی را ممنوع کرده است.

    وزارت کار قطر اعلام کرد با معرفی نظام الکترونیکی پرداخت حقوق، کار دولت این کشور برای مجازات کارفرمایانی که به اندازه کافی حقوق پرداخت نکرده و یا حقوق کارگران را به موقع پرداخت نکرده اند آسانتر شده است.

    بر اساس اعلام وزارت کار قطر، در حال حاضر حقوق 85 درصد از 2.1 میلیون کارگر حاضر در قطر از طریق نقل و انتقال الکترونیکی صورت می گیرد.

    دولت قطر اعلام کرده است که 385 شرکت که حقوق کارگران را به موقع پرداخت نمی کرده اند، شناسایی کرده است.

    بر اساس این اعلام، در صورتی که کارفرمایان حقوق کارگران را به موقع پرداخت نکنند به ازای هر کارگر 1650 دلار جریمه خواهند شد و این امکان وجود دارد که به یک ماه زندان نیز محکوم شوند اما مشخص نیست که تا کنون هیچیک از کارفرمایان قطری به مجازات رسیده اند یا خیر.

    وزارت کار قطر اعلام کرده است که در نیمه نخست سال جاری 2676 شکایت از سوی کارگران علیه کارفرمایان به دولت قطر تسلیم شده است که نسبت به 3845 شکایت در مدت مشابه سال گذشته 30.4 درصد کاهش داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی