عصر بازار

گزارش پلیس آگاهی تهران؛

شکار مالباختگان در سایت دیوار

سارق عشق موتور ۱۰۰۰ است

عصر اعتبار- تیزهوشی و پیگیری مالباخته سارقی را که برای سرقت موتور های سنگین اقدام به سرقت خودروی مزدا ۳ کرده بود به دام انداخت.

شکار مالباختگان در سایت دیوار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر،  21 مهر ماه و از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 به کلانتری 126 تهرانپارس اعلام شد که یکی از شهروندان ، خودروی مسروقه اش را در محدوده ی تهرانپارس شناسایی کرده و در حال حاضر در حال تعقیب خودروی مسروقه است.

    با اعلام خبر به کلانتری 126 تهرانپارس و با توجه به سارق بودن سرنشین خودرو، بلافاصله مأموران کلانتری 126 تهرانپارس از طریق تماس با مالباخته ( مالک خودرو ) اقدام به شناسایی محل دقیق تردد خودرو مسروقه مزدا 3 در خیابان 202 غربی تهرانپارس کرده و با حضور در این خیابان و قبل از هرگونه اقدام احتمالی سرنشین خودرو مسروقه جهت فرار از محل، وی را دستگیر و به کلانتری 126 تهرانپارس منتقل کردند.

    با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت خودرو» و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ویژه سرقت، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

    با ارجاع پرونده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی و در تحقیقات از صاحب خودرو مزدا 3 کشف شده ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که خودرو کشف شده در ساعت 21 روز نوزدهم مهر در محدوده فلکه اول تهرانپارس سرقت شده است. در ادامه و با شناسایی هویت واقعی متهم به نام میثم 27 ساله که در زمان دستگیری خودش را به نام جعلی میلاد سعیدیان معرفی کرده بود ، کارآگاهان با بررسی سوابق وی اطلاع پیدا کردند که وی یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه ارتکاب جرایم مختلف در زمینه سرقت خودرو ، موادمخدر و سرقت موتورسیکلت است ؛ همچنین در بررسی سوابق متهم مشخص شد که میثم  در سال 90 نیز به اتهام مشارکت در یک نزاع و درگیری منجر به جنایت دستگیر و روانه زندان شده و آخرین سابقه دستگیری او اواخر آذرماه سال گذشته بود که به اتهام سرقت موتورسیکلت دستگیر و مدتی را در زندان گذرانده بود.

    با شناسایی میثم  به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار و در بازرسی از مخفیگاه وی ، کارآگاهان موفق به کشف تعدادی از مدارک شناسایی متعلق به سایر خودروهای مزدا 3 مسروقه ای شدند که متهم بنا بر اعترافاتش ، در طول چند ماه گذشته و در محدوده تهرانپارس ، آنها را سرقت کرده است.

    با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از متهم ، کارآگاهان موفق به کشف بیش از 5 دستگاه خودرو مزدا 3 سرقت شده توسط متهم شدند. در بررسی سوابق خودروهای کشف شده ، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که از یکی از این خودروها جهت سرقت موتورسیکلت های سنگین (بالای 250 سی سی) استفاده شده است.

    شاکی پرونده سرقت موتورسیکلت سنگین پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندی پیش ، تصویر موتورسیکلت خود را به همراه آگهی فروش آن در سایت دیوار قرار داده بودم که پس از مدت کوتاهی شخصی با تلفن همراه من تماس گرفت و عنوان داشت که قصد خرید آن را دارد ؛ پس از توافق در خصوص قیمت موتورسیکلت ( 24 ملیون تومان ) ، جوانی به عنوان خریدار و با یک دستگاه خودرو مزدا 3 به در منزل ما مراجعه کرد و پس از بازدید موتورسیکلت عنوان داشت که تا چند روز دیگر نسبت به تحویل پول خرید موتور اقدام خواهد کرد.

    مالک موتورسیکلت مسروقه افزود: 14 مرداد در زمان ورود به داخل پارکینگ مجتمع متوجه شدم که موتور سرقت شده است. با طرح شکایت در خصوص سرقت موتور و در بررسی تصاویر دوربین های مداربسته محدوده محل سکونتمان ، موفق به شناسایی همان جوان مدعی خرید موتورسیکلت خود شدیم که در روز سرقت نیز با یک دستگاه خودرو مزدا 3 به محل زندگی ما مراجعه کرده است. در ادامه مشخص شد که خودرو مزدا 3 داخل تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته نیز دارای سابقه ی سرقت است.

    با توجه به اظهارات مالک خودرو و  موتورسیکلت ، مواجه حضوری  انجام و بلافاصله متهم مورد شناسایی قرار گرفت.

    با شناسایی متهم پرونده توسط مالک موتورسیکلت مسروقه ، وی صراحتا به سرقت موتورسیکلت از داخل پارکینگ محل سکونت مالباخته اعتراف کرد و در خصوص نحوه سرقت موتور نیز به کارآگاهان گفت: حدود یک سال پیش من خودم مالک همین موتورسیکلت بودم  که به دلیل اعتیاد شدید به شیشه مجبور به فروش آن شدم تا اینکه چندی پیش ، در زمان جستجو در داخل سایت دیوار به صورت کاملا اتفاقی موفق به شناسایی تصویر موتورسیکلت خود شدم با توجه به اینکه کلید یدک موتورسیکلت را از قبل نزد خود داشتم ، طی تماس تلفنی با فروشنده موتور به در خانه ی ایشان رفته و پس از رؤیت موتور و اطمینان از اینکه ، این موتور همان موتورسیکلت سابق بنده است تصمیم گرفتم تا در زمانی مناسب نسبت به سرقت آن اقدام کنم.

    متهم در ادامه اعترافاتش، با اشاره به انجام سرقت های مشابه موتورسیکلت های سنگین با استفاده از خودروهای مزدا 3 مسروقه عنوان داشت: در یک فقره از سرقت ها نیز ، پس از شناسایی فروشنده موتور در شهرستان دماوند ، با یک دستگاه خودرو مزدا 3 مسروقه -که چند روز پیش از آن اقدام به سرقت آن در منطقه تهرانپارس کرده بودم- به این شهرستان رفته و در زمان بازدید موتورسیکلت ، سوئیچ خودرو مزدا 3 را در اختیار فروشنده ی موتور گذاشته و از او خواستم تا به بهانه اطمینان از سلامت  موتور اجازه دهد تا با آن مقداری رانندگی کنم .فروشنده موتور نیز با اطمینان از این موضوع که من واقعا خریدار هستم ، سوئیچ خودرو را  امانت گرفت و موتور را برای دقایقی در اختیار من گذاشت. من نیز از همین فرصت استفاده کرده و پس از سرقت موتور ، به سرعت به تهران آمدم.

    سرهنگ کارآگاه امیر افراسیابی رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به اعتیاد شدید متهم به مصرف موادمخدر از نوع شیشه  به خبرنگار مهر، گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده جرایم ارتکابی متهم ، تاکنون بیش از 10 دستگاه خودرو مزدا 3 سرقت شده که تعدادی از آنها  در مناطق حاشیه ای شهر تهران توسط متهم رها شده بودند ، کشف و به مالکان آنها بازگردانده شده است.

    وی در خصوص سرقت های موتورسیکلت های سنگین توسط متهم پرونده نیز گفت: با انجام اقدامات پلیسی ، تعدادی از شکات شناسایی و در تحقیقات از آنها مشخص شد که تمامی این افراد را که  از طریق سایت دیوار قصد فروش موتورسیکلت های خود را داشته اند به شیوه ای یکسان مورد سرقت موتورسیکلت قرار گرفتند و متهم نیز برابر اعترافات تکمیلی ، موتورسیکلت های مسروقه بعضا چند ده ملیون تومانی را به قیت هر دستگاه 3 تا 5 میلیون تومان به فروش رسانده است که اقدامات تکمیلی در خصوص دستگیری خریدار اموال مسروقه و کشف موتورسیکلت های مسروقه در دستور کارآگاهان این پایگاه قرار گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی