عصر بازار

یک مقام دولتی هشدار داد؛

هشدار نسبت به خرید و فروش سهام عدالت

عصر اعتبار- مدیرکل امور سهام عدالت سازمان خصوصی‌سازی درباره هر گونه خرید و فروش سهام عدالت هشدار داد و گفت: با متخلفان برخورد می‌شود، اما توصیه ما به مردم، بهره‌برداری دائمی و درازمدت صاحبان سهام است.

هشدار نسبت به خرید و فروش سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از رادیو اقتصاد، اسماعیل مختاری دولت‌آبادی گفت : تاکید و توصیه ما بر بهره‌برداری دائمی و درازمدت صاحبان سهام عدالت از مزایا و دستاوردهای آن است؛ این در حالی است که تمامی افرادی که اطلاعات آنها در مرکز داده‌های سازمان خصوصی‌سازی برای سهام عدالت ثبت شده است؛ مالک این سهام محسوب می‌شوند و ما فقط آنها را می‌شناسیم.

    مدیرکل امور سهام عدالت سازمان خصوصی‌سازی افزود : البته گزارش‌های کمی از خرید و فروش سهام عدالت شنیده شده است که برخورد می‌شود؛ اما از صاحبان سهام عدالت درخواست می‌شود حتما سهام را حفظ کنند و هدف دولت هم این است از مزایای آن استفاده شود.

    وی افزود: همه تلاش دولت این است که این طرح در نهایت به نفع مردم تمام شود و به زودی با مشخص شدن عملکرد شرکت‌های سهام عدالت در مجامع عمومی و میزان سود آنها، وضع مالی و میزان پول پرداختی بابت سهام عدالت مشخص خواهد شد که برآورد می کنیم به 30 هزار میلیارد تومان برسد که معادل بیش از 60 درصد ارزش پایه مجموع سهام عدالت خواهد بود.

    مدیرکل دفتر امور سهام‌عدالت سازمان خصوصی‌سازی گفت: امکان افزایش جامعه هدف سهام عدالت وجود ندارد؛ چراکه ظرفیت تمام شده است؛ مگر اینکه مجلس شورای اسلامی مصوبه دیگری داشته باشد؛ در این میان هرگونه خرید و فروش سهام عدالت، ممنوع و قدغن است.

    وی پیش از هم از بسته شدن پرونده سهام عدالت در سال جاری خبر داده بود.

    گفتنی است، در حال حاضر 60 شرکت در زیر مجموعه سهام عدالت قرار دارد و بر اساس قانون تجارت شرکت ها چهار ماه پس از سال مالی فرصت دارند مجمع عادی سالانه خود را برگزار تا میزان سود تقسیمی مشخص شود؛ در این میان ممکن است سهام عدالت از سال 1396 قابلیت معامله و خرید و فروش پیدا کند.

    بر اساس قانون شش دهک جامعه مشمول دریافت سهام عدالت بودند و این ظرفیت هم اکنون پر شده و امکان اضافه کردن یک نفر حتی به سهامداران سهام عدالت وجود ندارد مگر مجلس شورای اسلامی این اجازه را به سازمان خصوصی بدهد. تاکنون بیش از در حال حاضر 52 درصد بدهی سهام عدالت به دولت پرداخت شده و بقیه باقی مانده است.

    مبلغ سهام مربوط به دهک اول و دوم به ازای هر نفر 500 هزار تومان و سهام مربوط به دهک های سوم تا ششم به ازای هر نفر یک میلیون تومان است؛ بر اساس قانون تسویه بدهی سهام عدالت به دولت در قالب اقساط 10 ساله است یعنی بعد از 10 سال اگر از محل سود، بدهی تهاتر نشد میزان سهامی که اقساط آن پرداخت شده است، آزاد می‌شود و بقیه سهام به جهت جبران بدهی دولت در بازار فروخته می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو