عصر بازار

حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا در راه است؟

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: با توجه به رکود حاکم بر بازار و کاهش تولید، تقلیل و یا حذف مالیات بر ارزش افزوده از سوی نمایندگان مجلس و ارگان های مربوطه در حال بررسی است.

حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا در راه است؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: با توجه به اجرای آزمایشی قانون اخذ مالیات بر ارزش افزوده برای صنعت طلا و جواهر، رایزنی های مختلفی در خصوص کاهش و حذف این مالیات در حال انجام است.

    وی با اشاره به اینکه حذف و یا کاهش مالیات بر ارزش افزوده، افزایش تقاضا را در بر خواهد داشت، تصریح کرد: اخذ مالیات 9 درصدی از اصل طلا، میل و رغبت مردم را به خرید طلا و جواهر کاهش داده است.

    حذف مالیات بر ارزش افزوده با اما و اگرهایی همراه است

    همچنین محمد ولی نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: از 4 سال اخیر تا کنون پیشنهاد حذف و کاهش مالیات بر ارزش افزوده از سوی صنف اتحادیه طلا و جواهر مطرح شده  و تا کنون این امر به تصویب نرسیده است.

    وی با اشاره به اینکه مصرف کنندگان طلا را کالای سرمایه ای می دانند، افزود: با توجه به کاهش معاملات در بازار اعتقاد داریم که مالیات به جای ماده اولیه باید از اجرت ساخت اخذ شود .

    ولی در خصوص رایزنی های صورت گرفته در مورد کاهش و حذف مالیات بر ارش افزوده بیان کرد: با توجه به ایرادات و اشکالات عدیده ای که  مالیات برارزش افزوده در معاملات بازار ایجاد کرده لذا در خصوص حذف و کاهش مالیات پیشنهاداتی به مجلس دوره قبل و کمیسیون اقتصادی و پژوهش مجلس دهم ارائه شده که از سوی کارشناسان در حال بررسی است.

    نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص تاثیر کاهش مالیات بر ارزش افزوده بر تقاضا اظهار کرد: با کاهش و معافیت اصل ماده اولیه از مالیات، بدیهی است که تقاضا و کسب و کار بازار طلا بهبود یابد.

    حذف مالیات طلا غیر ممکن است

    محمد علی مددی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مالیات بر ارزش افزوده در تمامی کشورهای دنیا به سبب جلوگیری از انباشت ثروت مطرح می شود اما اجرای آن در کشور ما با ایراداتی همراه است.

    وی افزود: مالیات بر ارزش افزوده به جای ماده اولیه و شمش تنها یکبار در زمان اجرت ساخت باید از مشتری اخذ شود.

    مددی با اشاره به اینکه اخذ مالیات بر ارزش افزوده طلا، رکود بازار و افزایش قیمت را به همراه داشته، ادامه داد: با توجه به ایرادات اجرای این طرح، از سوی اتحادیه طلا و جواهر رایزنی های مختلفی مبنی بر کاهش مالیات صورت گرفته است.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف مالیات بر ارزش افزوده غیر ممکن است، تصریح کرد: گرچه کاهش صد درصدی مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده اما تا کنون عملیاتی نشده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو