عصر بازار

در همایش دو روزه بانک قرض الحسنه رسالت:

بازرسین حوزه نظارت گرد هم آمدند

عصر اعتبار: همایش دو روزه بازرسین قوانین و مقررات، بازرسین مبارزه با پولشویی، حسابرسی داخلی، رسیدگی به شکایات و حفاظت فیزیکی بانک قرض الحسنه رسالت با حضور بیش از ۹۰ نفر از بازرسین حوزه نظارت در سطح کشور برگزار شد.

بازرسین حوزه نظارت گرد هم آمدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷:۰۰
  • بازرسین حوزه نظارت گرد هم آمدند
  • بازرسین حوزه نظارت گرد هم آمدند
  • بازرسین حوزه نظارت گرد هم آمدند
  • بازرسین حوزه نظارت گرد هم آمدند

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، این همایش دو روزه با حضور مدیر عامل، معاون نظارت، مدیرمبارزه با پولشویی، مدیر حسابرسی داخلی و جمعی از کارشناسان ادارات مبارزه با پولشویی، بازرسی، حسابرسی داخلی و رسیدگی به شکایات برگزار شد.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت در این همایش با تشریح و تبیین سیاست های کلی بانک بر اهمیت بانکداری اجتماعی به عنوان مدلی تایید شده از سوی بانک مرکزی تاکید کرد و گفت: یکی از اهداف بانک قرض الحسنه رسالت ارائه خدمات در بستر شرعی، آسان، ارزان و مدرن است.
محمدحسین حسین زاده همچنین با بیان اینکه هر سازمان یا بنگاهی نیازمند چتر نظارتی است بر اهمیت این مهم در بانک قرض الحسنه رسالت تاکید کرد.
در ادامه معاون نظارت و سرپرست بازرسی بانک قرض الحسنه رسالت در خصوص نظارت گفت: اهمیت نظارت به حدی است که در مواردی الزام قانونی پیدا کرده است و سیستم نظارت راهنما و راهگشای سازمان هاست.
سیدحسین حسینی افزود: نظارت و بازرسی می بایست مشخص کننده انحرافات و حاوی پیشنهادات اصلاحی لازم برای انجام صحیح و اصولی امور باشد.
در ادامه علی محمدی مدیر مبارزه با پولشویی بانک قرض الحسنه رسالت، در خصوص اهمیت و جایگاه مبارزه با پولشویی و رویه های مبارزه با پولشویی مطالبی را بیان کرد.
اهمیت و جایگاه حسابرسی داخلی از دیگر موضوعات مطرح شده در این همایش بود که توسط مسعود شفیعی مدیرحسابرسی داخلی بانک قرض الحسنه رسالت به آن پرداخته شد.
امور بازرسی سیستی و حضوری، چک لیست و پرسشنامه، حسابرسی داخلی، رسیدگی به شکایات مشتریان، آشنایی با ساختار و گزارش دهی، قوانین و مقررات کلی،گزارش معاملات مشکوک، راهکارها و چالش های بازرسی مبارزه پولشویی، امور حفاظت فیزیکی و... از جمله مباحثی بودند که توسط کارشناسان مبارزه با پولشویی، نظارت و حسابرسی داخلی به آنها پرداخته شد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی