عصر بازار

شرط ثبت نام جدید مشمولین سهام عدالت اعلام شد

عصر اعتبار- یک مقام مسئول با اشاره به این که امکان افزایش مشمولین جدید به جامعه هدف سهام عدالت وجود ندارد گفت: در صورت موافقت مجلس، ثبت نام از افراد جدید برای گرفتن سهام عدالت انجام می شود.

شرط ثبت نام جدید مشمولین سهام عدالت اعلام شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رادیو اقتصاد، اسماعیل مختاری دولت آبادی با اشاره به این که تاکید و توصیه ما بر بهره برداری دائمی و دراز مدت صاحبان سهام عدالت از مزایا و دستاوردهای این سهام است اظهار داشت: همه کسانی که اطلاعات آنها در مرکز داده های سازمان خصوصی سازی برای سهام عدالت ثبت شده است، مالک این سهام محسوب می شوند و ما فقط آنها را به عنوان سهامداران عدالت می شناسیم.
    مدیرکل دفتر امور سهام عدالت سازمان خصوصی سازی با اشاره به این که جسته و گریخته گزارشهایی از خرید و فروش سهام عدالت شنیده شده است که بر این اساس با متخلفان برخورد می شود اظهار داشت: از صاحبان سهام عدالت درخواست می کنیم حتما سهام خود را حفظ کنند و هدف دولت هم این است که مشمولین در آینده از مزایای این سهام استفاده کنند.
    وی افزود: همه تلاش دولت این است که این طرح در نهایت به نفع مردم تمام شود و به زودی با مشخص شدن عملکرد شرکت های سهام عدالت در مجامع عمومی و میزان سود آنها، وضع مالی و میزان پول پرداختی بابت سهام عدالت مشخص خواهد شد که برآورد می کنیم این مبلغ به 30 هزار میلیارد تومان برسد که معادل بیش از 60 درصد ارزش پایه مجموع سهام عدالت خواهد بود.
    دولت آبادی با اشاره به این که امکان افزایش مشمولین جدید به جامعه هدف سهام عدالت وجود ندارد ادامه داد: ظرفیت پذیرش مشمولین در این طرح تمام شده است مگر اینکه مجلس شورای اسلامی مصوبه دیگری داشته باشد.
    وی همچنین با بیان این که هرگونه خرید و فروش سهام عدالت، ممنوع و قدغن است اظهار داشت: پرونده سهام عدالت در سال جاری بسته می شود و همانگونه که اشاره شد بر اساس قانون شش دهک جامعه مشمول دریافت سهام عدالت بودند و این ظرفیت هم اکنون پر شده و امکان اضافه کردن یک نفر حتی به سهامداران سهام عدالت وجود ندارد مگر مجلس شورای اسلامی این اجازه را به سازمان خصوصی سازی بدهد.
    این مقام مسئول با اشاره به این که در حال حاضر 60 شرکت در زیر مجموعه سهام عدالت قرار دارد گفت: بر اساس قانون تجارت، شرکتها چهار ماه پس از سال مالی فرصت دارند مجمع عادی سالانه خود را برگزار کنند تا میزان سود تقسیمی مشخص شود. بعلاوه این که در حال حاضر بیش از 52 درصد بدهی سهام عدالت به دولت پرداخت شده و بقیه باقی مانده است.
    دولت آبادی با بیان این که مبلغ سهام مربوط به دهک اول و دوم به ازای هر نفر 500 هزار تومان و سهام مربوط به دهک های سوم تا ششم به ازای هر نفر یک میلیون تومان است گفت: ممکن است سهام عدالت از سال 1396 قابلیت معامله و خرید و فروش پیدا کند.
    وی افزود: بر اساس قانون تسویه بدهی سهام عدالت به دولت در قالب اقساط 10 ساله است؛ یعنی پس از 10 سال اگر از محل سود، بدهی تهاتر نشد میزان سهامی که اقساط آن پرداخت شده است، آزاد می شود و بقیه سهام به جهت جبران بدهی دولت در بازار فروخته می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی