عصر بازار

وزیر بهداشت خواستار شد

سازماندهی بیمه در کشور با روش‌های علمی

عصر اعتبار- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار سازماندهی و سامان‌دهی بیمه با روش‌های علمی در کشور شد.

سازماندهی بیمه در کشور با روش‌های علمی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، حسن قاضی‌زاده‌هاشمی صبح امروز در جمع اساتید و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان که با حضور آیت‌الله احمد بهشتی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، محمدمهدی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و معاونان وزیر صورت گرفت، اظهار داشت: بیمه‌ها در کشور ما در واقع حکم صندوق را دارند که سازمان‌دهی و سامان‌دهی آن‌ به روش‌های علمی از الزامات است.

    وی گفت: با راه‌اندازی یک‌هزار و 800 واحد تک‌نفره زایمان طبیعی تا پایان عمر این دولت، برای مادران و همراهان آنان آرامش ایجاد خواهد شد.

    وی افزود: با اجرای طرح واحدهای تک‌نفره زایمان طبیعی علاوه بر حدود شرعی، حدود فردی اشخاص نیز رعایت می‌شود.

    هاشمی از جمله اهداف اجرای طرح تحول سلامت در کشور را کاهش هزینه‌های بهداشتی و درمانی مردم برشمرد و بیان کرد: با اجرای این طرح 11 میلیون نفر از خدمات بیمه‌ درمانی بهره‌مند و دارای دفترچه بیمه شدند.

    وی همچنین به پرداخت سه درصدی هزینه‌های درمانی روستاییان، 6 درصدی شهرنشینان و انجام زایمان طبیعی رایگان در کشور اشاره کرد و ادامه داد: چنانچه طرح تحول سلامت اجرایی نمی‌شد، امر درمان در کشور شکل امنیتی به خود می‌گرفت.

    وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه به نوسازی، بازسازی و مرمت 2 هزار مترمربع فضای بیمارستانی در کشور در طول مدت دولت فعلی اشاره کرد و گفت: در هیچ جای کشور وجود ندارد که کارگاه فعالی در زمینه‌های بهداشتی و درمانی نداشته باشیم، ازاین‌رو طبیعی است که حرف و حدیث‌های بسیاری را شاهد هستیم که همواره در پی اقدامات خواهد بود.

    هاشمی با بیان اینکه با اجرایی شدن طرح تحول سلامت، بار همکاران ما در دولت و مجلس سنگین‌تر شده است، تصریح کرد: برای اجرایی شدن کامل این طرح منابع مالی پایدار باید وجود داشته باشد.

    وی با بیان این‌که باید خدمات بهداشتی و درمانی را به درب منازل ببریم بیان کرد: در طول دو سال حدود 500 عمل جراحی پیچیده قلب باز در شهرستان فسا صورت گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی