عصر بازار

امضای یادداشت تفاهم همکاری های اقتصادی بین ایران و هنگ کنگ

عصر اعتبار- در دیدار وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان و وزیر دارایی هنگ کنگ یادداشت تفاهم همکاری های اقتصادی بین دو کشور امضا شد.

امضای یادداشت تفاهم همکاری های اقتصادی بین ایران و هنگ کنگ
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از شادا،  علی طیب نیا در این دیدار با اشاره به وجود زمینه های همکاری دو کشور خواستار توسعه سطح مبادلات تجاری و اقتصادی بین ایران و هنگ کنگ شد.

    وی با بیان اینکه هنگ کنگ یکی از مراکز مهم مالی شرق آسیا و نیز مرکز مالی و تجاری جهان است خطاب به وزیر هنک کنگ گفت: سفر  جنابعالی و هیات همراه که متشکل از فعالین اقتصادی بخش خصوصی است می تواند زمینه آشنایی دوکشور و فرصت های سرمایه گذاری را فراهم کند.

    وزیر اقتصاد جمعیت 80 میلیونی ایران، برخورداری از بیشترین ذخایر نفت و گاز جهان، نیروی کار جوان، تحصیل کرده و ماهر با دستمزد رقابتی، دسترسی به بازار 400 میلیونی کشورهای همسایه و نیز برخورداری از امنیت بالا در منطقه و وجود زیرساخت های اقتصادی مناسب را از جمله عوامل مهم برای تبدیل ایران به یکی از مستعد ترین کشورهای جهان برای سرمایه گذاری برشمرد.

    طیب نیا توسعه همکاری ها را مستلزم برقراری روابط بین بانکی دو کشور عنوان کرد و تصریح کرد: با لغو تحریم ها، فرصت همکاری بین بانکهای دو کشور فراهم شده است.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با اشاره به اجرای برنامه های اصلاح ساختاری متعدد گفت: بهبود محیط کسب و کار، آزاد سازی و ارتقاء فرصت رقابت پذیری بنگاههای اقتصادی، اصلاح نظام بانکی، مالیاتی، گمرکی، کاهش وابستگی به نفت و نیز ارتقاء نقش بازار سرمایه در تامین مالی پروژه های اقتصادی از جمله این اصلاحات است.

    طیب نیا در پایان از هیات هنگ کنگی دعوت کرد از مراکز صنعتی، تولیدی و اقتصادی ایران بازدید کرده و با ظرفیت های اقتصادی و سرمایه گذاری آنها آشنا شوند.

    در ادامه این دیدار، «جان سی تسانگ»،  وزیر دارایی هنگ کنگ با ابراز خشنودی از برگزاری این دیدار گفت: برداشته شدن تحریم ها فرصت بسیار مناسبی را برای تجار این کشور برای گسترش همکاریهای اقتصادی فراهم کرده است.


    وی تاکید کرد: وجود زیرساخت های مناسب و دانش فنی دو کشور می تواند زمینه مناسبی را برای توسعه همکاری های دو کشور ایران و هنگ کنگ فراهم کند.

    وزیر دارایی هنگ کنک خاطرنشان کرد: این سفر شروع یک رابطه طولانی مدت خواهد بود.

    در پایان این دیدار یادداشت تفاهم همکاری های اقتصادی بین وزرای دارایی ایران و هنگ کنگ به امضای دو طرف رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو