عصر بازار

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

پرداخت ۱۵ هزار میلیارد تومان پول گندم به کشاورزان

عصر اعتبار- معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دولت بابت خرید گندم از کشاورزان ۱۵ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده است، گفت:‌ قیمت تضمینی خرید گندم در دولت نهایی شده و هفته آینده توسط سخنگوی دولت اعلام می‌شود.

پرداخت ۱۵ هزار میلیارد تومان پول گندم به کشاورزان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، عبدالمهدی بخشنده معاون وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از غرفه باشگاه خبری توانا (فارس) در جریان بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با فارس گفت: قیمت‌های تضمینی برای محصولات کشاورزی در سال زراعی 96ـ95 تیرماه توسط وزارت جهاد کشاورزی تهیه و به دولت پیشنهاد شده بود که در دفاتر تخصصی سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون تخصصی شورای اقتصاد کلیات آن تصویب شده و هفته پیش در شورای اقتصاد مطرح و چارچوب آن به تصویب رسید.

    وی افزود: عددهای نرخ تضمینی محصولات کشاورزی، نهایی شده و به زودی از سوی آقای نوبخت سخنگوی دولت اعلام می‌شود.

    وی با بیان اینکه طبق قانون باید نرخ‌های تضمینی هم تا اول مهرماه اعلام شود، گفت: سال گذشته اینگونه بود اما امسال دولت درگیر تأمین منابع مالی برای پرداخت طلب کشاورزان بود و در این زمینه تأمین مالی 15 هزار میلیارد تومان به عنوان بزرگترین تأمین مالی بخش کشاورزی در 30 سال گذشته انجام شد و همه مطالبات کشاورزان پرداخت شد.

    وی افزود: البته کشاورزان مناطق سردسیر، دیرتر به مطالبات خود رسیدند.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی در مورد طلب چغندرکاران گفت: از سال گذشته 125 میلیارد تومان به کارخانه‌های قند بدهکاریم که مبلغ 84 میلیارد تومان تأمین مالی و پرداخت شده و بقیه طلب کشاورزان به زودی پرداخت می‌شود.

    بخشنده در مورد وضعیت کشت گندم در سال جاری گفت: طبق گزارش‌های دریافتی از کشت گندم، استقبال خوبی شده و تاکنون 4 میلیون هکتار گندم در کشور کاشته شده است.

    بخشنده در پایان یادآور شد: برنامه کشت گندم مطابق اهداف طراحی‌شده پیش می‌رود و خرید گندم از اوایل خرداد سال آینده شروع می‌شود.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به اینکه آیا منابع مالی کافی برای خرید گندم تهیه شده است، گفت: دولت تمهیدات لازم را پیش‌بینی کرده و برای لایحه بودجه 1396 پیشنهاد منابع کافی از طرف دولت به مجلس ارائه می‌شود که امیدواریم منابع موردنیاز برای کشت گندم تأمین شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی