عصر بازار

معاون فنی بیمه های اشخاص بیمه دانا خبر داد

کاهش نرخ ریسک سرمایه گذاران خارجی در صنعت بیمه پس از برجام

عصر اعتبار- معاون فنی بیمه های اشخاص بیمه دانا، از کاهش نرخ ریسک سرمایه گذاری در ایران با اجرای برجام خبر داد و بازگشت سرمایه ها به کشور در تمامی حوزه ها از جمله بانک و بیمه را از دستاوردهای اجرای برجام توصیف کرد.

کاهش نرخ ریسک سرمایه گذاران خارجی در صنعت بیمه پس از برجام
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش روابط پایگاه خبری «عصر اعتبار»، دکتر سید داود حسینی در سی و چهارمین همایش سراسری مدیران ستادی و اجرایی این شرکت در مشهد، جایگاه سومی بیمه دانا در صنعت بیمه کشور را مورد تأکید قرارداد و اظهار داشت: طبق آمار هفت ماهه اول سال جاری، حدود 59 درصد پرتفوی شرکت مربوط به حوزه بیمه های اشخاص است که نرخ رشدی معادل 80 درصد را نشان می دهد.
    وی با اشاره به افزایش پرتفوی درمان، خواستار حفظ بیمه گذاران ارزنده و دارای پرتفوی سودده، ارائه نرخ فنی مناسب در استعلام بیمه گذاران، رعایت آیین نامه ها در نرخ های ارائه شده درمان و شناسایی بیمه گذاران پرخسارت شد و از کلیه شعب و مدیریت های ستادی خواست عملیات بیمه گری خود را منطبق با آیین نامه های بیمه مرکزی تنظیم کنند .
    دکتر حسینی دلایل بالا بودن ضریب خسارت درمان در کشور را ناشی از افزایش تعرفه ها و فقدان ابزار نظارتی دانست و افزود: در کشورهای توسعه یافته همزمان با افزایش تعرفه ها، ابزار نظارتی توسط ارگان های حاکمیتی اعمال می شود، اما در کشور ما این امر محقق نشده است.
    معاون فنی بیمه های اشخاص همچنین نسبت خسارات پنج ماهه اول امسال در حوزه بیمه های درمان در صنعت بیمه کشور را بالای صد درصد عنوان و تقویت واحدهای نظارت در مراکز درمانی، اعمال نظارت الکترونیکی، بهره گیری از نرم افزار هوش مصنوعی، سازماندهی و هماهنگی شعب در مدیریت پرداخت هزینه ها و توسعه خود مراقبتی و تغییر سبک زندگی را از راهکارهای کاهش خسارت و نظارت جدی بر روند پرداخت خسارت توصیف کرد.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بروز خطاهای پزشکی در حوزه درمان گفت: بروز اینگونه خطاها بار مالی زیادی برای سازمان های بیمه گر دارد و سلامت بیمار و جامعه را نیز تهدید می کند. اگر چه آمار صحیحی از خطاهای پزشکی در ایران نداریم، اما بر اساس آمارهای سایر کشورها می توان اذعان کرد احتمال اینکه یک فرد در اثر خطاهای پزشکی جان خود را از دست بدهد، 33 هزار بار بیشتر از مرگ ناشی از سوانح هوایی است.
    دکتر حسینی همچنین آموزش مستمر نمایندگان با همکاری مدیریت های عمر و پس انداز و آموزش را از دلایل عمده رشد پرتفوی این حوزه دانست و افزود: سال 95 سال پویایی و شکوفایی بیمه های عمر و پس انداز خواهد بود.
    معاون فنی بیمه های اشخاص بیمه دانا در بخش پایانی سخنان خود، تقویت بازاریابی منطقه ای با تأکید بر ضرورت تنوع بخشی به فروش رشته های بیمه ای، کنترل فرایندهای اجرایی توسط شعب و سرپرستی ها، پیگیری وصول مطالبات معوق و نظارت  و مانیتورینگ خسارت های پرداختی را از اقداماتی عنوان کرد که از سرپرستان مناطق و مدیران شعب مورد انتظار است .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو