عصر بازار

ششمین دوره از کارگاه بازآموزی قوانین و مقررات بازار سرمایه برگزار شد

عصر اعتبار- ششمین دوره از کارگاه بازآموزی قوانین و مقررات بازار سرمایه روز گذشته مورخ ۱۸/۰۸/۱۳۹۵ برای شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران برگزار شد.

ششمین دوره از کارگاه بازآموزی قوانین و مقررات بازار سرمایه برگزار شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از عصر بازار، کارگاه­ بازآموزی قوانین و مقررات بازار سرمایه 95، صبح دیروز، سه شنبه مورخ 12 مرداد ماه، در محل بورس اوراق بهادار تهران برگزار شد که استقبال مناسبی از این دوره از طرف ناشران بورسی صورت پذیرفت.

    از جمله اهداف مهم بازار سرمایه ، فراهم آوردن امکان دسترسی یکسان فعالان بازار به اطلاعات و به طور کلی، ایجاد بازاری شفاف و منصفانه برای داد و ستد اوراق بهادار می­باشد. لذا به کارگیری مقررات و رویه­های موثر برای حفظ سلامت این بازار و رعایت حقوق سهامداران، از اهمیت بالایی برخوردار است. در این راستا مدیریت امور ناشران بورس اوراق بهادار تهران، هرساله و طی چند دوره، کارگاه بازآموزی قوانین و مقررات بازار سرمایه را برای شرکت­ های پذیرفته شده در بورس برگزار می­کند.

    بنابراین گزارش هدف از برگزاری این دوره­های آموزشی، مرور مجدد قوانین و مقررات، آیین ­نامه­ ها و دستورالعمل ­های ناظر بر فعالیت­ های مدیران شرکت­ ها می­باشد. فرایندهای اجرایی تامین مالی نیز در کارگاه­ها بررسی می­ شود.

    در این نشست کارشناسانی از اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه ای سازمان بورس، مدیریت امور ناشران و مدیریت پذیرش بورس اوراق بهادار تهران جهت پاسخگویی به سوالات ناشران حضور داشتند.

    لازم به ذکر است سرفصل مطالب مطروحه در این کارگاه شامل قانون تجارت، قانون بازار اوراق بهادار، قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید، دستورالعمل­­ اجرایی افشای اطلاعات شرکت­ های ثبت شده نزد سازمان، دستورالعمل انضباطی ناشران پذیرفته شده در بورس، دستورالعمل پذیرش، دستورالعمل اجرایی خرید، نگهداری و عرضه سهام خزانه، دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه  وسایر دستورالعمل­ها و مقرراتی است که با حضور شرکت­ ها در بورس مرتبط می باشند.

    علاوه بر سرفصل­های فوق، در این کارگاه ناشران بورسی با انواع روش­های تامین مالی از طریق اوراق بدهی از جمله صکوک و اوراق مشارکت نیز آشنا شدند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی