عصر بازار

آثار کوتاه مدت انتخابات آمریکا بر بورس ایران

عصر اعتبار- طی چند روز اخیر جوی روانی در بازار سرمایه پیرو انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ایجاد شده است که به نظر می رسد این نوسانات تا زمان روشن شدن نتیجه و سیاست های رئیس جمهور منتخب مردم آمریکا ادامه داشته باشد.

آثار کوتاه مدت انتخابات آمریکا بر بورس ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سنا، کارشناس بررسی طرح ها و سرمایه گذاری های بازنشستگی کشوری در خصوص موضوع فوق، اظهار داشت: به نظر می رسد در میان مدت با مشخص شدن سیاست های خارجی هر رئیس جمهور منتخبی که روی کار بیاید، در تعامل با ایران با شرایط فعلی چندان فرقی نداشته باشد، از طرفی بعید به نظر می رسد با انتخاب شدن ترامپ، به طو مثال تعرفه واردات از چین به طرز قابل توجهی افزایش یابد یا فدرال رزرو سیاست های خود را تغییر فاحشی دهد. بنابراین جو فعلی چیزی جز هیجان وارد شده به بازار نمی باشد و بورس در شرایط فعلی تنها به دنبال یک بهانه برای نوسان است.

    نادر اسراری در ادامه افزود: هر چند که خوش بینی ها از آینده بازارهای جهانی در صورت انتخاب هیلاری کلینتون بیشتر است، اما موضع دونالد ترامپ نیز به طور کامل مشخص نیست، چرا که وی طی چند مدت اخیر حرف های ضد و نقیض بسیاری زده است.

    وی تأکید کرد: در حال حاضر بازارها اکثراً به حالت سردرگمی رسیده اند و این امر تنها مختص کشور ما نیست. چرا که بازار طلا و فلزات اساسی و بازارهای مالی کشورهای دیگر در حال حاضر نشان دهنده این موضوع نیست که رئیس جمهور جدید، چه سیاست هایی در نظر دارد که البته این سردرگمی ایجاد شده اصلاً موضوع عجیبی نیست.

    این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: واقعیت این است که طی چند هفته اخیر بازار حجم معاملات قابل توجهی نداشته که تعیین کننده ورود یا خروج پول باشد، بنابراین بعید به نظر می رسد طی چند روز آینده نیز شاهد خروح پول و ایجاد فشار فروش در بازار باشیم؛ اما از طرف دیگر با توجه به خوش بینی های ایجاد شده در صورت انتخاب شدن هیلاری کلینتون، احتمال ایجاد یک روند صعودی در کوتاه مدت وجود دارد و روی مثبت این جریان روشن تر است و احتمال افت کم تر است.

    اسراری در خاتمه خاطرنشان کرد: به سرمایه گذاران و فعالان بازار سرمایه پیشنهاد می شود بر گروه های وابسته به اقتصاد جهانی که از وضعیت مناسبی برخوردار هستند، تمرکز کنند و از طرفی دیگر افق دید و سرمایه گذاری خود را طولانی تر کنند و از نوسانگیری و دیدگاه کوتاه مدت فاصله بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو