عصر بازار

در نشست معاون وزیر امور خارجه با مدیران چهار بانک بین المللی نیوزیلند مطرح شد;

آمادگی بانک های نیوزیلند برای ایجاد ارتباط بانکی و مالی با ایران

عصر اعتبار- مقام های بانکی نیوزیلند روز چهارشنبه در دیدار با 'ابراهیم رحیم پور' معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه کشورمان آمادگی خود را برای ایجاد ارتباط بانکی و مالی با ایران به منظور توسعه همکاری های اقتصادی دوجانبه اعلام کردند.

آمادگی بانک های نیوزیلند برای ایجاد ارتباط بانکی و مالی با ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، معاون وزیر امور خارجه که در 'ولینگتون' نیوزیلند آخرین مقصد سفر به منطقه آسیا و اقیانوسیه بسر می برد روز چهارشنبه با نمایندگان چهار بانک بین المللی مهم نیوزیلند و انجمن بانکداران این کشور دیدار و گفت وگو کرد.
    وی در این نشست، پیشرفت های بعمل آمده در زمینه حل مساله ارتباط بانک های ایرانی با بانک های بین المللی را تشریح کرد و از مدیران بانک های بین المللی نیوزیلند خواست با سفر به ایران با بانک مرکزی کشورمان برای حل مسائل فنی مربوطه ارتباطات بانکی مذاکره کنند.
    رحیم پور در این نشست که 'جلال الدین نمینی میانجی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در ولینگتون نیز حضور داشت، با اشاره به تحولات اخیر در روابط بانکی ایران با برخی کشورهای پیشرفته آسیا، گفت: برقرار نشدن ارتباط بانکی دو کشور موجب افزایش هزینه صادرات کالاهای نیوزیلندی به ایران شده و توان رقابت شرکت های نیوزیلندی با سایر شرکت ها در کار با ایران را تقلیل می دهد.
    معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه گفت: تحریم بانکی از این جهت تنها علیه ایران نبوده، بلکه بیشتر از ایران، علیه بانک ها و شرکت های خارجی از جمله نیوزیلندی است و آنها را متضرر می کند.
    در این نشست نمایندگان بانک های بین المللی نیوزیلندضمن ابراز علاقه خود و مشتریانشان برای ایجاد ارتباط بانکی با ایران، از سفر به تهران و مذاکره با بانک مرکزی کشورمان استقبال کردند.
    مدیران این بانک ها اعلام کردند که وظیفه آنها حمایت از مراودات بخش خصوصی نیوزیلند با سایر کشورها از جمله ایران است.
    مدیران بانک های نیوزیلند شرکت کننده در این نشست با تاکید بر اراده سیاسی دولت این کشور برای ایجاد ارتباط بانکی با ایران، اظهار امیدواری کردند که از تجارب بانک مرکزی کشورمان در این زمینه استفاده کرده و به راه حل مورد قبول طرفین دست یابند.
    بدنبال توافق برجام و برچیده شدن تحریم های سازمان ملل، نیوزیلند تلاش کرده است روابط تجاری با ایران را توسعه دهد.
    دولت نیوزیلند بلافاصله بعد از برجام، برچیده شدن تحریم ها و عدم نیاز شرکت ها به اخذ مجوز از وزارت خارجه برای مراوده با ایران را اعلام کرد.
    دولت نیوزیلند همچنین از بانک های این کشور که همگی متعلق به بخش خصوصی است خواست راه های برقراری ارتباط بانکی با ایران را جستجو کنند.
    ارزش تجارت ایران و نیوزیلند که به 90 میلیون دلار در سال 2015 کاهش یافته بود، در حال گذر از 200 میلیون دلار در سال 2016 است.
    براساس آمارهای منتشره، طی ماه جولای 2015 تا جولای 2016 ارزش تجارت دو کشور به 174 میلیون دلار رسید و همچنان در حال افزایش است.
    رحیم پور در سفر سه روزه به نیوزیلند در پنجمین اجلاس کمیسیون همکاری های سیاسی و اقتصادی دو کشور در سطح معاونین وزرای خارجه شرکت کرده و در این نشست راه های توسعه روابط اقتصادی دو کشور مورد بررسی قرار می گیرد.
    معاون وزیر امور خارجه این سفر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه ای را از قزاقستان با شرکت در پانزدهمین نشست نخست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری‌ های شانگهای آغاز و سپس در مانیل با مقام های بلندپایه فیلیپین رایزنی کرد.
    وی پس از آن عازم شهرهای کانبرا و سیدنی در استرالیا شد و با 'جولی بیشاپ' وزیر امور خارجه این کشور و همتای استرالیایی به طور جداگانه دیدار و مذاکره و در چند نشست دیگر شرکت کرد و شب گذشته وارد نیوزیلند شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو