عصر بازار

سعید لیلاز:

پیروزی ترامپ، برای برجام و قراردادهای خرید هواپیما خطر ندارد

عصر اعتبار- یک اقتصاددان با بیان اینکه پیروزی ترامپ خطری برای توافق هسته ای و قرارداد خرید هواپیماهای جدید ندارد، گفت: آمریکا تنها تصمیم گیرنده برای توافق هسته ای نیست و سرمایه داران امریکایی به دنبال فروش هواپیما به ایران هستند.

پیروزی ترامپ، برای برجام و قراردادهای خرید هواپیما خطر ندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، سعید لیلاز درباره تاثیر پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا بر برجام و خرید هواپیماهای جدید، گفت: معتقدم پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تلاطم هایی در موضوع لغو تحریم ها و خرید هواپیما از بویینگ و ایرباس اتفاق می افتد اما شاهد تحولات و رخدادهای استراتژیکی نخواهیم بود.

    او با بیان اینکه در روابط  ایران و امریکا مساله توافق هسته ای، مساله پیچیده ای است و دستگاه های امنیتی ایران و آمریکا به این توافق رسیده اند، ادامه داد:در موضوع توافق های هسته ای و برجام، تمام دنیا دخیل هستند و مشارکت دارند بنابراین نه امریکا می تواند به تنهایی درباره برجام تصمیم بگیرد و نه آقای ترامپ. ضمن اینکه این توافق به زیان آمریکا هم نبوده که با اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این توافق لغو شود.

    لیلاز در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه جمهوری‌خواهان پیروز انتخابات سنای آمریکا  شدند و ترامپ هم پیروز انتخابات ریاست جمهوری، قرارداد خرید هواپیماهای جدید چه سرنوشتی خواهد داشت؟ گفت: تا تاریخ بیستم ژانویه که اتفاقی نخواهد افتاد و تا آن زمان تغییری را در سیاست های آمریکا از لحاظ قانونی و حقوقی نخواهیم دید. بعد از بیستم ژانویه هم نمی دانیم که تصمیم عملیاتی دولت جدید آمریکا چه خواهد بود

    این اقتصاددان با بیان اینکه  معتقدم با بر سر کار آمدن دولت ترامپ هم به طور کلی خطر عمده ای توافق هسته ای و قرارداد خرید هواپیما را تهدید نمی کند، ادامه داد: قرارداد خرید هواپیماهای جدید هم می تواند انجام شود، چراکه خود سرمایه داران بزرگ امریکایی که فروشنده هواپیما هستند به کاخ سفید فشار می آورند تا این معامله انجام شود و سفارش ها رابه ایران تحویل دهند.

    وی در درباره وضعیت بازارهای ایران و واکنش منفی آنها به پیروزی ترامپ گفت: آسمان به زمین نیامده است. واکنش بازارهایی مانند بورس، طلا و ... به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ناشی از هیجانات روانی دربازار است و اهمیت استراتژیک ندارد. در بازارهای ایران در کوتاه مدت شاهد تلاطم هایی خواهیم بود اما در میان مدت همه چیز به روند قبلی خود باز می گردد و این واکنش بازار بورس و سایر بازارها جای نگرانی ندارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو