عصر بازار

اولین واکنش «سیف» به انتخاب «ترامپ»

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی در اولین واکنش خود نسبت به انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، ارزیابی مثبتی داشت و تاکید کرد که انتخاب وی تاثیری در اجرایی شدن برجام ندارد.

اولین واکنش «سیف» به انتخاب «ترامپ»
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ولی‌الله سیف امروز در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها حضور یافت و در جریان دیدار خود از رسانه‌ها در غرفه ایسنا نیز حاضر شد و به گفت‌وگو نشست.

    وی در رابطه با انتخاب ترامپ به عنوان رییس جمهوری آمریکا و تاثیری که می‌تواند بر شرایط اقتصادی و بانکی ایران داشته باشد با ارائه‌ی توضیحاتی گفت: نمی‌توان در این رابطه پیش‌بینی زیادی داشت، اما نباید اینگونه تصور شود که بحث‌هایی که وی در فضای انتخاباتی خود اعلام کرده بود محلی از اعراب دارد.

    رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: معمولا اینگونه بوده که بعد از انتخاب افراد،  وی بعد از مقابله با واقعیت‌ها روش‌هایی را در پیش گرفته است که عمدتا استمرار اقدامات گذشته است، این در حالی است که در رابطه با ترامپ نیز بعد از این‌که به عنوان رییس جمهوری انتخاب شد، در اولین سخنرانی خود صحبت‌هایی جدید و عمدتا متفاوت از گذشته داشت که این به همان منطق اصولی وی بر می‌گردد.

    سیف همچنین به نقش ترامپ در اجرای برجام اشاره داشت و افزود: معتقدم که این انتخاب هیچ تاثیری در رابطه با اجرایی شدن برجام ندارد، چرا که این توافق بین ایران و آمریکا نیست، بلکه چند جانبه بوده ضمن این‌که سازمان ملل در رابطه با برجام همچنان مستحکم است و تزلزلی در این رابطه نمی‌تواند وجود داشته باشد.

    وی با بیان این‌که نوع نگاه رییس جمهوری جدید آمریکا می‌تواند اثراتی داشته باشد، گفت: با این حال ما بر این باوریم که این آثار نیز می‌تواند عمدتا مثبت باشد، چرا که نگاه ترامپ به واقعیت‌های اقتصادی عموما نگاه شفاف‌تری است و به دنبال آن خواهد توانست آثار مثبتی برای ایران داشته باشد.

    رییس کل بانک مرکزی درباره‌ی این‌که انتخاب ترامپ می‌توانست برای ایران مناسب‌تر باشد یا کلینتون؟ اظهار کرد: به هرحال انتخاب بین بد و بدتر بود ولی با توجه به اقتداری که ایران دارد انتخاب هر یک از این دو نفر چندان برای ما فرقی ندارد. مهم استمرار سیاست‌هایی است که در ایران تحت رهبری مقام معظم رهبری وجود دارد و در دولت نیز پیگیری می‌شود. 

    سیف یادآور شد: ما با منطق و اصول خود پیش می‌رویم و نتیجه انتخابات آمریکا نمی‌تواند تزلزلی در آن ایجاد کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو