عصر بازار

توضیح رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص علل نوسانات طلا

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: افزایش نرخ برابری دلار در برابر ریال که در چند روز گذشته، سبب شده تا به رغم کاهش بهای اونس جهانی طلا، قیمت های داخلی طلا و سکه به همان نسبت کاهش را تجربه نکند.

توضیح رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص علل نوسانات طلا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، محمد کشتی آرای افزود: قیمت جهانی طلا پس از اعلام نتایج انتخابات آمریکا با افزایش قابل توجه قیمت روبرو شد و پس از چند ساعت که التهابات بازارهای مالی جهان فرو نشست، بار دیگر کاهش یافت و تقریبا به نرخ های پیش از انتخابات آمریکا برگشت.

    وی افزود: بهای طلا در ایران متاثر از دو عامل نرخ دلار در بازار و نرخ جهانی این کالا است.

    نرخ دلار در برابر ایران در حال حاضر 36 هزار و 473 ریال است.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: افزایش بهای دلار در بازار ایران سبب شده تا به رغم پایین آمدن قیمت جهانی اونس طلا، اما قیمت سکه و طلا در بازار داخلی به همان نسبت پایین نیاید.

    بر پایه اعلام اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران و تا لحظه انتشار خبر هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید 11 میلیون و 266 هزار ریال، هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم 11 میلیون و 200 هزار ریال، هر قطعه نیم سکه پنج میلیون و 690 هزار ریال و هر

    قطعه ربع سکه بهار آزادی دو میلیون و 990 هزار ریال داد و ستد شد.

    در معاملات امروز بازار آزاد، هر قطعه سکه یک میلیون و 900 هزار ریال فروخته شد و هر گرم طلای 18عیار، یک میلیون و 136 هزار و 330 ریال داد و ستد شد.

    بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، هر اونس طلا نیز هزار و 291 دلار و 60 سنت قیمت گذاری شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی