عصر بازار

مقام مسئول کارگری اعلام کرد؛

هزینه ایجاد هر شغل؛ ۳۰۰ میلیون تومان!

عصر اعتبار- یک مقام مسئول کارگری می‌گوید: اگر دولت می‌خواهد اقتصاد ایران را به رشد ۵ درصد برساند باید سرمایه‌گذاران خارجی را به ایران بیاورد، کیفیت تولید را بالا ببرد، قدرت خرید مردم را تقویت کند و تحرکی در بازار کار به وجود آورد.

هزینه ایجاد هر شغل؛ ۳۰۰ میلیون تومان!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی اصلانی، اظهار کرد: تا وقتی که تحریم‌ها به طور کامل برداشته نشده و سرمایه‌های خارجی به کشور نیاید سخت است از رشد 5 درصدی سخن بگوییم.
    وی ادامه داد: با شرایط فعلی و رکودی که گریبانگیر اقتصاد و تولید شده دستیابی به رشد 5  درصدی ممکن نیست مگر آنکه از تحریم‌ها عبور کنیم و گشایشی در وضعیت ارز و ال‌سی‌ها به وجود آید تا سرمایه‌گذاران خارجی تشویق به حضور و سرمایه‌گذاری در کشور شوند.
    عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار ادامه داد: برای ایجاد یک شغل در کشور دست کم 300 میلیون تومان هزینه نیاز است و با توجه به منابع محدودی که دولت در اختیار دارد سرمایه‌گذاری خارجی گزینه‌ای تاثیرگذار است.
    اصلانی گفت: بسیاری از کارخانه‌ها در معرض ورشکستگی هستند و شهرک‌های صنعتی با کمترین توان خود فعالیت می‌کنند، ‌ فروش نرفتن اجناس تولیدی و باقی ماندن آنها در انبارها نیز به زیان کارفرمایان و تولیدکنندگان بوده است.
    این مقام مسئول کارگری در ادامه بر ضرورت ارتقای کیفیت تولیدات داخلی تاکید کرد و گفت: رشد اقتصاد به بهبود کیفیت تولید بسته است به همین دلیل دولت باید استانداردسازی کیفیت تولید را مدنظر قرار بدهد زیرا پایین بودن کیفیت تولید موجب اقبال عمومی به خرید کالاهای خارجی می‌شود.
    وی تاکید کرد: به طور حتم وقتی کیفیت تولید داخلی بالا برود صادرات هم گسترش می‌یابد ولی اگر تولید در رکود بماند صادرات کشور هم به مشکل برمی خورد.
    رییس کانون شورای اسلامی کار البرز ایجاد فرهنگ مصرف را از دیگر عوامل موثر بر تحقق رشد 5 درصدی دانست و گفت: مدام خرید اجناس ایرانی را تبلیغ می‌کنیم ولی در عمل چنین چیزی نمی بینیم. وقتی مسئولان خود از کالای خارجی استفاده می‌کنند نمی‌توانیم از مردم بخواهیم که لوازم خانگی و برقی ایرانی بخرند.
    وی در پایان تاکید کرد: دولت باید کیفیت محصول ایرانی را افزایش دهد و فرهنگ مصرف کالای ایرانی را جا بیندازد و در نهایت از تولید ایرانی حمایت کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی