عصر بازار

معاون وزیر کشاورزی:

هیچ کشاورزی از دولت طلب‌کار نیست

عصر اعتبار- معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن اعلام اینکه کلیه مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است، گفت: هم اکنون هیچ کشاورزی از ما طلب‌کار نیست.

هیچ کشاورزی از دولت طلب‌کار نیست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، عباس کشاورز در حاشیه آیین شکرگزاری گندم استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دو سال اخیر هیچ محموله‌ای با درصد سن‌زدگی 0.6 درصد نداشته‌ایم و آن را به 0.5 رسانده‌ایم، نگرانی ما بابت علف‌های هرز است و در بحث بیماری هنوز شکننده‌ایم.

    وی اضافه کرد: از 20 اسفند همگی برای مبارزه علیه علف‌های هرز بسیج می‌شویم اما باز خسارت‌هایی به ما وارد می‌شود؛ تولید فعلی ما عالی است اما متعالی نیست.

    کشاورز خاطرنشان کرد: برای بهبود کشت گندم، جو و نخود، در سه استان لرستان، کرمانشاه و کردستان، دو سال است که با موسسه بین‌المللی ایکاردا قراردادی منعقد کرده‌ایم و رویکرد آینده ما ایجاد بهره‌وری پایدار است.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت با بیان اینکه در بحث تکنولوژی کشاورزی ضعف داریم، افزود: قرار است ظرف پنج سال تولیدمان را 25 درصد افزایش دهیم.

    وی با بیان اینکه در بحث آب چالش داریم، گفت: باید آب را به صورت بهینه مصرف کنیم و نباید کسی از این مکتب خارج شود. همچنین تناوب می‌بایست اصلاح شود و اگر تولید پایدار گندم را می‌خواهیم حتما باید کلزا بکاریم.

    کشاورز تصریح کرد: استان لرستان باید با وارد کردن حبوبات کاهش ریسک برق‌زدگی را پایدار کند، کشاورزی حفاظتی را برای افزایش تولید، کاهش مصرف آب و هزینه‌ها جدی بگیریم و از هر قطره آب تولید بیشتری داشته باشیم.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی میزان پرداختی به گندمکاران کشور را 14 هزار و 700 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون هیچ کشاورزی از ما طلب‌کار نیست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی