عصر بازار

سازمان امور مالیاتی بجای فشار بر بخش‌های شفاف، جلوی فرار مالیاتی را بگیرد

عصر اعتبار- عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: مسلما قاچاقچی حقوق و عوارض گمرکی نمی‌دهد و شفافیتی نیز در این خصوص ندارد و سازمان امور مالیاتی نیز باید چتر مالیاتی خود را گسترش داده و افرادی که فرار مالیاتی دارند را زیر چتر خود بیاورد.

سازمان امور مالیاتی بجای فشار بر بخش‌های شفاف، جلوی فرار مالیاتی را بگیرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، در پاسخ به این پرسش که دولت در بحث صادرات و واردات در برخی از مواقع تراز تجاری را مثبت اعلام می‌کند و مدعی می‌شود میزان صادرات از واردات پیشی گرفته است اما  قاچاق را در بخش واردات محاسبه نمی‌کند. در حالی که میزان آن حدود 20 میلیارد دلار برآورد می‌شود، آیا این موضوع باعث گمراه کردن افکار عمومی نمی‌شود؟ ، گفت: هیچ زمانی میزان قاچاق در بحث واردات به کشور در تراز تجاری محاسبه نمی‌شود و تنها واردات رسمی و از مبادی قانونی در این آمار لحاظ می‌شود،ضمن اینکه میزان قاچاق رقم دقیقی نیست و حدود 15 تا 20 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

    وی همچنین در پاسخ به این پرسش که درآمدهای مالیاتی دولت طی 5 ماهه ابتدای سال 26 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است آیا این میزان رشد از طریق فشار بیشتر مالیاتی بر تولیدکنندگان ایجاد شده یا جلوی فرارهای مالیاتی گرفته شده است؟ ، گفت: ما همیشه از موضوع فشار مالیاتی گلایه داریم و بارها اعلام کردیم که تمرکز دولت باید بر روی فرارهای مالیاتی باشد و پایه های مالیاتی را گسترش دهد نه اینکه تنها از بخشی که به صورت شفاف در کشور فعالیت دارند مالیات اخذ شود .

    وی ادامه داد: فعالان اقتصادی نیز معتقدند پرداخت عادلانه مالیات هیچ مشکلی را به وجود نخواهد آورد اما به شرط این که عدالت مالیاتی برای همه لحاظ شود، در این صورت موضوع قاچاق کالا نیز مدیریت خواهد شد.

    آرگون تصریح کرد: مسلما قاچاقچی حقوق و عوارض گمرکی نمی‌دهد و شفافیتی نیز در این خصوص ندارد  و سازمان امور مالیاتی نیز باید چتر مالیاتی خود را گسترش داده و این افراد را زیر چتر خود بیاورد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی