عصر بازار

مهم‌ترین دیدگاه‌های اقتصادی ترامپ درباره ایران

عصر اعتبار- برخی تحلیل‌گران گویند ترامپ ممکن است تحریم‌های ایران را بازگرداند، ولی اروپا با این موضوع مشکل خواهد داشت.

مهم‌ترین دیدگاه‌های اقتصادی ترامپ درباره ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، ترامپ گفته،یکی از بدترین توافق هایی که آمریکا انجام داد، توافق هسته ای با ایران بوده است. اما سوال اینجاست که آیا او هم اکنون تلاش می کند که این توافق تاریخی  با ایران بوده را از بین ببرد و دوباره تحریم ها علیه ایران را فعال کند؟

    سال گذشته بین ایران، آمریکا،بریتانیا،آلمان،فرانسه،روسیه و چین توافقی انجام شدکه برمبنای این توافق ایران فعالیت های هسته ای خود را توسعه نمی دهد و در عوض قدرت‌های غربی تحریم های بین المللی را لغو می‌کند. روسای اروپایی در اول صف برای ترمیم تجارت با کشوری که دارای نفت و گاز غنی و جمعیت جوان قرار داشتند.

    در زمان رقابت های انتخاباتی، ترامپ در رابطه با این توافق گفت:«این توافق درواقع به ایران 150 میلیارد دلار داده و برای آمریکا سودی نداشته است. این توافق بدترین توافق در تاریخ بوده است.»

    او اضافه کرده بودکه کسی برای ایران چکی با ارزش میلیاردها دلار نکشیده ؛این درحالی است که مقامات کاخ سفید می گویند، تنها 50 میلیارد دلار دارایی ایران بازگردانده شده است.

    حالا برخی تحلیل گران در رابطه با این توافق می گویند،ممکن است آمریکا در دوره جدید و با روی کار آمدن ترامپ عقب بکشد، ولی بین این کشور و اروپا، روسیه و چین شکافی بزرگی بوجود خواهد آمد.

    پس از گذشت یک سال از توافق برجام، ایران توانسته تولید نفت خود را یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد و قراردادهایی در رابطه با خرید هواپیما با شرکت های ایرباس و بویینگ ببندد.

    همین هفته گذشته، دو شرکت توتال و سی ان پی سی چین قراردادی با ارزش 2 میلیارد دلاری را با این کشور برای توسعه یکی از میادین گازی بستند.

    درحالی که خیلی از شرکت های اروپایی برای بازگشت به این کشور مشتاق هستند، شرکت های آمریکایی‌همچنان محتاط عمل می‌کنند.

    با پیروزی ترامپ در رقابت های انتخاباتی آمریکا، احتمال عقب نشینی شرکت هایی مانند بویینگ نیز وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو