عصر بازار

ثبت بهترین عملکرد هفتگی دلار در هفته پیروزی ترامپ

عصر اعتبار- دلار روز جمعه در برابر سبدی از ارزهای بزرگ به بالاترین حد در ۹ ماه اخیر صعود کرد و تحت تاثیر انتظار سرمایه‌گذاران برای رشد تورم آمریکا در دوران دولت جدید این کشور، بزرگترین رشد هفتگی در یک سال اخیر را ثبت کرد.

ثبت بهترین عملکرد هفتگی دلار در هفته پیروزی ترامپ
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سرمایه‌گذاران انتظار دارند پیشنهادهای ترامپ برای اخراج مهاجران غیرقانونی، بازبینی توافق‌های تجارت آزاد و اجرای تدابیر محرک مالی گسترده، به تورم آمریکا رونق خواهد بخشید. دلار همچنین با این انتظار که بازارهای نوظهور از سیاست‌های حمایت‌گرانه دونالد ترامپ آسیب بیشتری خواهد دید، در برابر یوان چین و پزوی مکزیک رشد بیشتری پیدا کرد.

    به گفته تحلیلگران، در حال حاضر همه به دارایی‌های آمریکایی علاقه‌مند شده‌اند به همین دلیل ارزها و سهام بازارهای نوظهور و همچنین اوراق قرضه آنها همگی تحت فشار قرار گرفته‌اند. انتظار می‌رود فشارهای منفی در بازارهای نوظهور ادامه پیدا کند و در نتیجه سرمایه‌گذاران تمایل بیشتری برای خارج کردن سرمایه از این بازارها پیدا می‌کنند.

    ارزهای مربوط به شراکت ترانس پسیفیک تحت تاثیر سیاست‌های ترامپ در خصوص توافق‌های تجاری با کشورهای آسیایی و آمریکای لاتین روز جمعه دچار کاهش شدند.

    پزوی مکزیک سه درصد ریزش کرد و به رکود پایین 21.395 در برابر هر دلار رسید، در حالیکه دلار کانادا به پایین‌ترین حد از ماه فوریه به این سو نزول کرد.

    دلار نیوزلند و دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا هر یک حدود یک درصد ریزش کردند. یورو هم به پایین‌ترین سطح در برابر دلار آمریکا از ماه مارس به این سو رسید و 1.0836 دلار معامله شد. دلار همچنین بیشتر ضرری که در معاملات روز گذشته در برابر ین ژاپن داشت را جبران کرد و  برای کل هفته، 3.5 درصد در برابر ارز ژاپن رشد نشان داد.

    بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار که این ارز را در برابر سبدی از شش ارز بزرگ دنبال می‌کند برای کل هفته بیش از دو درصد افزایش یافت که بزرگ‌ترین افزایش هفتگی از نوامبر سال 2015 بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو