عصر بازار

عربستان میلیاردها دلار به شرکت‌های خصوصی و کارگران خارجی بدهکار است

عصر اعتبار- وزیر اقتصاد دولت عربستان از میزان دقیق بدهی این دولت به شرکت‌های خصوصی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: سعودی ها میلیاردها دلار به بخش خصوصی و کارگران خارجی در این کشور بدهکار هستند.

عربستان میلیاردها دلار به شرکت‌های خصوصی و کارگران خارجی بدهکار است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، وزیر اقتصاد عربستان اعلام کرد دولت این کشور به دلیل کسری بودجه شدید ناشی از پایین ماندن قیمت نفت، میلیاردها دلار به بخش خصوصی و کارگران خارجیبدهکار است.

    این مقام سعودی گفت: میزان دقیق این بدهی ها را به خاطر ندارم اما مجموع آنها میلیاردها دلار است و این وزارت خانه در تلاش است تا به صورت روزانه برخی از آنها را تسویه کند.

    روز دوشنبه یکی از بخش‌های دولت عربستان زیر نظر جانشین ولی عهد این کشور، اعلام کرد دولت عربستان در تلاش است تا بدهی های خود را تا پایان سال جاری با طلب‌کاران تسویه کند.

    این مسئله شرکت های بزرگ سعودی نظیر بن لادن و اوگر را که به دلیل عدم پرداخت معوقات خود از سوی دولت به شدت با مشکل کمبود نقدینگی در پرداخت حقوق کارگران خود مواجه هستند، تحت فشار قرار داده است.

    بنا به گزارشات رسانه های سعودی، کاهش قیمت نفت به کاهش درآمد دولت سعودی و در نتیجه کاهش هزینه کرد دولت این کشور در پروژه های عمرانی منجر شده است.

    در ماه دسامبر سال 2015، دولت عربستان از کسری بودجه 87 میلیارد دلاری خود خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی