عصر بازار

رئیس فدراسیون واردات اعلام کرد

استفاده از کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای به شدت کم شده است

عصر اعتبار- رئیس فدراسیون واردات اتاق بازرگانی ایران گفت: آمارها حاکی از آن است که روند استفاده از کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای و یکبار مصرف به شدت رو به کاهش است.

استفاده از کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای به شدت کم شده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ‌اظهار کرد: مباحث و حاشیه‌های مطرح شده در مورد کارت‌های بازرگانی بیشتر مربوط به سال‌های گذشته در سال‌های 1390 و 1391 می‌شود.

    وی افزود: پس از آن در سه نوبت شاهد تغییراتی در فرایند صدور کارت بازرگانی بودیم و درهر نوبت شاهد بودیم که با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده استفاده از کارت‌های بازرگانی و کارت‌های اجاره‌ای بسیار کاهش پیدا کرد.

    رئیس فدراسیون واردات ادامه داد: آخرین تصمیماتی که برای کارت‌های بازرگانی در نظر گرفته شده یکی تعیین سقف ریالی و دیگری رتبه بندی کارت‌های بازرگانی بوده است که این اقدامات در کاهش کارت‌های اجاره‌ای و یکبار مصرف تاثیرگذار بوده است

    احتشام‌زاد با بیان اینکه کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف و اجاره‌ای بیش از همه به خود تجار لطمه می‌زند، گفت: 99 درصد تجار که شفاف عمل می‌کنند به دلیل عملکرد غیرشفاف آن یک درصد، توانایی رقابت‌شان در بازار از بین می‌رود، ‌لذا مهمترین کسانی که به دنبال از میان رفتن کارت‌های اجاره‌ای هستند خود تجار هستند و یکی از مهمترین نهادهایی که ارزیابی‌های لازم را برای پیدا کردن راه‌های مقابله برداشته است خود تشکل‌ها هستند. 

    رئیس فدراسیون واردات اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: خوشبختانه با تصمیمی که مبنی بر رتبه‌بندی وهمچنین تعیین سقف ریالی برای کارت‌های بازرگانی در سال‌های اول و دوم گرفته شده که مبنایی برای سال‌های بعد خواهد بود، این امیدواری وجود دارد که استفاده از کارت‌های اجاره‌ای و یک بار مصرف به صفر برسد. 

    وی در خصوص رقم 8000 میلیارد تومانی که به عنوان بدهی مالیاتی کارت‌های بازرگانی عنوان شده است گفت: رقم 8000 میلیارد تومان که برای بدهی‌ کارت‌های بازرگانی مطرح شده است می‌تواند منطقی باشد اما باید به این نکته توجه کرد که بازه زمانی آن چگونه است و این رقم مربوط به به چه دوره‌ای می‌شود، اینکه آیا این رقم کاهشی بوده یا افزایشی بوده است؟ 

    احتشام زاد اضافه کرد: اسناد وآمارها نشان می‌دهد که با اقدامات صورت گرفته روند استفاده از کارت‌های اجاره‌ای به شدت رو به کاهش است و آنچه مربوط به بدهی‌های کارت‌های بازرگانی می‌شود مربوط به پیش ازسال 1390 است. مهمترین نشانه‌ای این موضوع این است که قیمت کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای به شدت کاهش پیدا کرده و کارت بازرگانی که بین 50 تا 60 میلیون تومان اجاره داده می‌شد در حال حاضر به 300 تا 400 هزار تومان رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی