عصر بازار

۷۶,۵ درصد خانوارهای کشور سرشماری شدند

عصر اعتبار- رییس مرکز آمار ایران می گوید، تاکنون ۱۸ میلیون و ۴۰۰هزار خانوار سرشماری شده اند که ۷۶,۵ درصد خانوارهای کشور را تشکیل می دهند.

۷۶,۵ درصد خانوارهای کشور سرشماری شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، 'امیدعلی پارسا' افزود: مرحله دوم سرشماری که به صورت حضوری اجرا می‌شود از 28 مهر آغاز شده و تا 28 آبان ادامه دارد.
    وی اظهار داشت: در این مرحله ماموران سرشماری به تمام خانوارهای کشور مراجعه می‌کنند. از خانوارهایی که در سرشماری اینترنتی شرکت کرده‌اند، کد آماری را دریافت و وارد تبلت می‌کنند. اگر خانوار در سرشماری اینترنتی شرکت نکرده باشد، اطلاعات خانوار از طریق مصاحبه دریافت و وارد تبلت می‌شود.
    به گفته، پارسا خانوارهایی که هنگام مراجعه مامور در منزل حضور ندارند، خانوار غایب نامیده می‌شوند. برای این خانوارها توسط مامور اطلاعیه خانوار غایب انداخته می‌شود. در این اطلاعیه به هر خانوار غایب یک کد اختصاص می‌یابد که کد خانوار غایب نامیده می‌شود.
    وی افزود: خانوارهای غایب به دو دسته تقسیم می‌شوند. خانوارهایی که در سرشماری اینترنتی شرکت کرده‌اند که باید کد خانوار غایب را از طریق شماره تلفن‌های روی اطلاعیه خانوار غایب در اختیار ستادهای سرشماری قرار دهند. یا با ورود به وب‌گاه‌ سرشماری، کد خانوار غایب خود را به کد آماری سرشماری اینترنتی متصل کنند.
    رییس مرکز آمار ایران بیان داشت: خانوارهایی که موفق به شرکت در سرشماری اینترنتی نشده‌اند، باید به وب‌گاه سرشماری مراجعه و با کد خانوار غایب ثبت‌نام کنند یا با ستادهای سرشماری تماس بگیرند و به صورت تلفنی سرشماری شوند.
    پارسا گفت: ماموران سرشماری که اکثراً دارای تحصیلات دانشگاهی هستند بدون حمایت مردم موفق به انجام کار نخواهند شد. برای حمایت از این ماموران باید با خوش‌رویی با آن‌ها برخورد کرد.
    رییس مرکز آمار ایران تاکید کرد: خانواده ها از قبل، شماره ملی اعضای خانوار، تاریخ تولد آن‌ها، کد پستی، مساحت واحد محل سکونت و نوع اسکلت واحد مسکونی را با مشورت عضو مطلع خانوار یادداشت کنند و در صورت دریافت اطلاعیه خانوار غایب، بلافاصله برای ثبت‌ اطلاعات به صورت اینترنتی اقدام کنند.
    پارسا گفت: مردم می توانند در شبکه‌های مجازی حمایت خود را از ماموران سرشماری اعلام و در انتشار اخبار سرشماری و اطلاع رسانی به دیگران مشارکت کنند.
    وی درباره قرعه کشی گفت: مرحله آخر قرعه‌کشی جوایز که شامل خانوارهای غایبی که اطلاعات خود را به صورت اینترنتی ثبت کرده‌اند نیز می‌شود، در پایان سرشماری با اهدای 400 جایزه 10 میلیون ریالی انجام خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی