عصر بازار

بیمه‌شدگان تامین اجتماعی صاحب «شماره اختصاصی» می‌شوند

عصر اعتبار- مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران از اختصاص شماره تأمین اجتماعی با عنوان SSN خبرداد و گفت: بر این اساس هر بیمه شده به همراه افراد تبعی، از یک شماره تامین اجتماعی که حاوی یکسری اطلاعات هویتی است برخوردار می‌شود.

بیمه‌شدگان تامین اجتماعی صاحب «شماره اختصاصی» می‌شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ناهید حیدری با بیان اینکه اداره کل غرب تهران یکی از بزرگترین ادارات کل تأمین اجتماعی کشور است اظهار کرد: 3.5میلیون نفر تحت پوشش این اداره کل هستند و  287 هزار مستمری بگیر داریم که شمار آنها به انضمام افراد تبعی به 490 هزار نفر می‌رسد.

    وی افزود: حدود 200 هزار پرونده مطالباتی فعال و نیمه فعال داریم، 14 شعبه مشغول ارائه خدمت به بیمه شدگان هستند و به‌زودی دو شعبه 32 و 33 نیز به شعب قبلی افزوده خواهد شد که منشعب از شعب 25 و 28 ما هستند. به دلیل آنکه تعداد بیمه شدگان در شعبه‌های 25 و 28 از استانداردهای تعریف شده فراتر رفته بود در راستای ارتقای سطح رضایتمندی مراجعین قرار است دوشعبه به آنها ضافه شود.

    مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران با بیان اینکه شعبه 25 بزرگترین شعبه کشوری تامین اجتماعی است و بالغ بر 220 هزار بیمه شده را پوشش می‌دهد عنوان کرد: طی سه سال گذشته اقدامات خوبی در راستای ارتقای سطح رضایتمندی بیمه شدگان صورت گرفته است که از جمله آنها می‌توان به برپا شدن نهضت آی تی اشاره کرد که باعث کاهش بسیاری از ترددهای درون شهری شده و اغلب خدمات ما نیاز به حضور بیمه شدگان و کارفرمایان ندارد و حتی شماری از خدمات را می‌توان از طریق تلفن همراه دریافت کرد.

    حیدری ادامه داد: پایلوت بسیاری از طرح‌های تامین اجتماعی در شعبه 25 تهران انجام می شود که دریافت لیست‌های اینترنتی از جمله آنهاست، اکنون صد در صد کارگاه‌هایی که امکان دریافت لیست به صورت اینترنتی را دارند از این قاعده پیروی می‌کنند. اکنون 200 هزار کارگاه به انضمام کارگاه‌های غیرفعال در غرب تهران داریم.

    وی به ابلاغ صورتحساب‌های کارگاهی اشاره کرد و گفت: بیش از 78 درصد ابلاغ‌های ما در سطح استان به شکل الکترونیکی انجام می‌شود که تا پایان سال جاری به صد درصد خواهد رسید. علاوه بر این فیش‌های مستمری بگیران از طریق مراجعه به سایت قابل کنترل است و سوابق هم به شکل اینترنتی قابل مشاهده است.

    مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران به اختصاص شماره تامین اجتماعی با عنوان SSN اشاره و اظهار کرد: بر این اساس هر بیمه شده به همراه افراد تبعی از یک شماره تامین اجتماعی که حاوی یکسری اطلاعات هویتی است برخوردار می‌شود. این شماره با سازمان ثبت احوال لینک می‌شود.

    حیدری با بیان اینکه طرح SSN را تا پایان سال جاری تکمیل و به پایان می‌رسانیم گفت: این شماره شامل مولفه‌هایی نظیر کدملی، نام و نام خانوادگی است و از مزیت‌های آن این است که دیگر شماره‌های موقتی که در گذشته داده می‌شده را نخواهیم داشت و تداخل سابقه و شماره بیمه برای بیمه شدگان اتفاق نمی‌افتد. در این صورت دریافت حمایت از سوی بیمه شدگان، با سهولت و سرعت بیشتری انجام می‌شود و نیازی نیست فرآیندی برای اصلاح شماره بیمه طی کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو