عصر بازار

کدام کشورهای جهان بهترین کیفیت زندگی را دارند؟

عصر اعتبار- سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اخیرا شاخص زندگی بهتر ۲۰۱۶ از کشورهایی که بهترین کیفیت زندگی را دارد منتشر کرده است.

کدام کشورهای جهان بهترین کیفیت زندگی را دارند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی 34 کشور را در 11 پارامتر رفاه شامل تعادل کار و زندگی، ثروت مالی، ایمنی، آموزش و کیفیت محیط زیستی مورد بررسی قرار داده است و از آمار سازمان ملل، دفاتر آمار ملی و سازمان گالوپ استفاده کرده است.

    پایگاه خبری «بیزینس اینسایدر» به بررسی کشورهایی پرداخته که در این شاخص بالاترین امتیاز را به دست آورده است. این کشورها عبارتند از:

    1_ نروژ: این کشور سال گذشته هم دومین امتیاز بالا را به دست آورد. مردم در نروژ بهترین زندگی را دارند و در این کشور اکثر مردم از شغل با درآمد خوب و سطح بالای آموزش برخوردارند و متوسط عمرشان 82 سال است.

    2_ استرالیا: اگرچه استرالیا در سال 2013 و 2014 در رتبه اول و در سال 2015 در رتبه چهارم این شاخص قرار گرفت، امسال رتبه دوم را کسب کرد. بررسی سازمان توسعه و همکاری اقتصادی نشان داد مردم در استرالیا حس اجتماعی قوی دارند و 95 درصد از استرالیایی‌ها معتقدند کسی را می‌شناسند که می‌توانند به آنها اتکا کنند.

    3_ دانمارک: این کشور در مقایسه با رتبه‌اش شاخص سال گذشته، هفت پله صعود کرد و از نظر بیشترین مرخصی با حقوق که به طور متوسط پنج هفته در سال است، امتیاز بالایی را به دست آورد. به‌طور متوسط کارکنان تمام وقت 66 درصد از روزهای خود را به امور شخصی می‌پردازند.

    4_ سوییس: نرخ بیکاری در سوییس حدود 3.1 درصد است که یکی از پایین‌ترین نرخ‌های بیکاری در جهان است.

    5_ کانادا: این کشور در مسکن ارزان قیمت رتبه بالایی را کسب کرده است و در دهه 2000 دولت تورنتو و ونکوور محله‌های تک خانواده‌ را اصلاح کردند تا مالکان خانه‌ها اتاق‌های بیشتری برای اجاره داشته باشند و به این ترتیب شمار خانه‌های قابل اجاره‌ ارزان قیمت افزایش پیدا کرد.

    6_ سوئد: مردم در سوئد سطح مشارکت اجتماعی بالایی دارند. در انتخابات اخیر برای پارلمان، 83 درصد از شهروندان سوئد در پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

    7_ نیوزلند: نیوزلند که در شاخص زندگی بهتر امسال دو پله صعود کرد، محیط زیست را در اولویت خود قرار داده است. میزان آلایندگی‌های گلخانه‌ای نیوزیلند نسبتا پایین است که عمدتا به دلیل جمعیت اندک در این کشور است.

    8_ فنلاند: در فنلاند چهار درصد از کارمندان ساعت‌های طولانی کار می‌کنند که بسیار کمتر از متوسط 13 درصد سازمان توسعه و همکاری اقتصادی است.

    9_ آمریکا: با وجود این‌که این کشور از رتبه خود در شاخص سال گذشته چهار پله نزول کرده است، در بخش‌هایی مانند مسکن، درآمد و ثروت بالاترین امتیاز را به دست آورده است. متوسط درآمد خانوار در این کشور 41 هزار و 71 دلار در سال است که بالاترین میزان در بررسی سازمان توسعه و همکاری اقتصادی بوده است.

    10_ ایسلند: این کشور از شاخص سال گذشته هشت پله نزول کرده است. درصد نیروی کار ایسلند که به مدت یکسال یا بیشتر بیکاری بودند، حدود 0.7 درصد است که پایین‌تر از متوسط 2.6 درصد سازمان توسعه و همکاری اقتصادی است.

    11_ هلند: این کشور یکی از بالاترین نرخ‌های سواد در جهان را دارد و دانش آموزان در هلند در ریاضی، علوم و تست‌ها درک مطلب، امتیاز بالاتر از حد متوسطی را کسب کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو