عصر بازار

پرداخت بدهی‌های وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم با انتشار اوراق صکوک اجاره

عصر اعتبار- با تصمیم هیئت وزیران، به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داده شد بابت پرداخت بدهی های وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به انتشار حداکثر مبلغ پنجاه هزار میلیارد ریال اوراق صکوک اجاره اقدام و منابع مالی تجهیز شده را صرف بازپرداخت بدهی های مذکور نماید.

پرداخت بدهی‌های وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم با انتشار اوراق صکوک اجاره
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دولت، متن مصوبه هیئت وزیران به شرح زیر است:

    1- به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داده می شود بابت پرداخت بدهی های وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری با رعایت آیین‏نامه اجرایی بند (ب) ماده (2) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور - مصوب 1394–  موضوع تصویب نامه شماره 41848/ت 52026 هـ مورخ 4/ 4/ 1394 و اصلاحیه بعدی آن موضوع تصویبنامه شماره 164241/ت 52940 هـ مورخ 13/ 12/ 1394 نسبت به انتشار حداکثر مبلغ پنجاه هزار میلیارد (000 ر 000 ر 000 ر 000 ر 50) ریال اوراق صکوک اجاره اقدام و منابع مالی تجهیز شده را صرف بازپرداخت بدهی های مذکور نماید.

    2 – وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری مکلفند نسبت به معرفی دارایی های مبنای انتشار و ارایه مدارک و مستندات مورد نیاز وفق آیین نامه اجرایی فوق الذکر اقدام نمایند. روش تعیین ارزش دارایی های مبنای انتشار اوراق از جمله بر اساس گزارش کارشناس رسمی دادگستری، کارشناس بیمه و سایر معیارهای مربوط با موافقت کارگروه اجرایی انتشار اوراق صکوک اجاره موضوع ماده (7) تصویبنامه شماره 41848/ت 52026 هـ مورخ 4/ 4/ 1394 مشخص می شود.

    3- اصل، سود و هزینه های مترتب بر انتشار اوراق موضوع این تصویب نامه توسط سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان متعهد تأمین و تخصیص اعتبار، در لوایح بودجه های سنواتی کل کشور پیش بینی و خزانه داری کل کشور با اولویت و یا از سر جمع بودجه نسبت به تسویه آنها اقدام می نماید.

    4- سازمان برنامه و بودجه کشور، احکام لازم برای تعهد و بازپرداخت اصل، سود و هزینه های مترتب بر اوراق سررسید شده را در لوایح بودجه سنواتی کل کشور پیش  بینی می نماید.

    اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، این مصوبه را برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی- وزارت آموزش و پرورش - وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو