عصر بازار

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات:

اجرای قراردادهای فاینانس سیستم بانکی ایران باید فعال شود

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: در حال حاضر بیمه "هرمس" آلمان، آمادگی پوشش بیمه‌ای برای ایران دارد آما سیستم بانکی و بانک مرکزی نیز باید فعال شود تا قرارداد‌های فاینانس در ایران اجرا شود.

اجرای قراردادهای فاینانس سیستم بانکی ایران باید فعال شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، سید کمال سید علی اظهار کرد: صادرکنندگان خرد نیز می‌توانند از خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران استفاده کنند به طوری که  اکنون حتی صادر "دمپایی و جوراب" به عراق نیز استفاده می‌کنند.

    وی با بیان اینکه خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران به دو شکل ضمانت‌نامه و بیمه‌ای است افزود: از خدمات ضمانت‌نامه همه صادر کنندگان استفاده می‌کنند و از خدمات بیمه صادرکنندگانی که نگران عدم دریافت پول خود هستند بهره می‌برند.

    مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به اینکه اشخاص حقیقی، بانک‌ها و دولت‌ها از مشتریان ما هستند ادامه داد: درصورتی‌که روابط بانکی فراهم شود پوشش بیمه  صندوق ضمانت صادرات ایران بیشتر و در کشور مختلف می‌توانیم خدمات ارائه دهیم اما اجرای شدن این امر نیازمند باز شدن کارگزاری‌ها است.

    850 میلیون دلار پوشش بیمه‌ای تا به امروز

    وی تصریح کرد: تا به امروز حدود 850 میلیون دلار پوشش بیمه‌ای داشته‌ایم که به نظر می‌رسد تا پایان سال باید به یک میلیارد و 800 میلیون دلار برسد.

    سید علی گفت: در سال جاری 10 درصد بخش ضمانت نامه  و نزدیک به 200 درصد در بخش بیمه‌ای  رشد خدمات به خاطر باز شدن بازارهای تجاری داشته‌ایم.

    وی با اشاره به اینکه مشکل معوقات بانکی، شرایط ارائه تسهیلات جدید را برای مشتریان جدید کم کرده است اظهار داشت: امیدواریم که معوقات بانکی زودتر ساماندهی و مواردی که به قوه قضائیه منعکس‌شده، پیگیری شود.

    این مقام مسئول افزود: با پرداخت بدهی‌های ایران به آلمان، بیمه "هرمس"  تفاهم‌نامه ای با ایران برای همکاری‌های مشترک منعقد کرده است.

    سیدعلی گفت: در حال حاضر بیمه "هرمس" آلمان آمادگی پوشش بیمه‌ای را برای ایران دارد آما سیستم بانکی و بانک مرکزی ایران نیز باید فعال شود تا قرارداد‌های فاینانس در ایران اجرا شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو