عصر بازار

شرایط برای کسب و کار در ایران مهیا است

عصر اعتبار- شماری از مدیران بلندپایه برخی شرکت های اروپایی که بتازگی همراه هیات های تجاری به تهران سفر کرده اند، شرایط کسب و کار در ایران را با توجه به اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مهیا می دانند و برای آغاز یا توسعه همکاری ها آماده هستند.

شرایط برای کسب و کار در ایران مهیا است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، مدیر تولید شرکت «پنگ کابل» (Pengg Kabel) اتریش که هفته گذشته برای شرکت در همایش تجاری ایران و اتریش و انجام مذاکرات تجاری با شرکت های ایرانی به تهران آمد، گفت: اکنون همه شرایط بهتر شده است. امروز ما در مسیر درست قرار داریم و می توانیم با شرکای احتمالی آینده خود در ایران گفت و گو کنیم.
    «گرد پیچلر» (Gerd Pichler) افزود: تاکنون با سه شرکت ایرانی گفت و گو کرده ام که 2 مورد از آنها به خرید محصولات شرکت ما و همچنین انتقال فناوری ساخت آنها به ایران علاقه مند بودند.
    به گفته وی، این شرکت از این دو پیشنهاد استقبال می کند؛ بنابراین فرصت خوبی برای همکاری هر 2 طرف تلقی می شود.
    وی ادامه داد: یک شرکت نیز ارایه کننده خدمات ثبت شرکت بود که در مراحل بعدی ممکن است مشتری کالای ما باشد.
    به گفته وی، این شرکت تولیدکننده کابل های مسی، کابل های فیبر نوری و اجزای فیبرنوری در کاپفنبرگ (Kapfenberg) اتریش است و به طور متوسط سالیانه 60 تا 70 درصد محصولات خود را به اروپا صادر می کند.
    مدیر تولید این شرکت اتریشی گفت: به طور معمول گام نخست ورود به هر بازاری با صادرات محصول به آن بازار کلید می خورد اما فکر می کنم گشایش بازار ایران فرصت خوبی برای ماست که در آینده حتی کارخانه هایی در اینجا راه اندازی کنیم. بنابراین برای هر 2 طرف این فرصت خوبی از نظر توسعه است.
    پیچلر اضافه کرد: برخلاف اروپا که به دلیل ابعاد منطقه، به ساخت کارخانه در کشورهای مختلف نیاز نیست، این مورد برای ایران قابل بررسی است.
    وی درباره زمان حضور فیزیکی این شرکت در بازار ایران گفت: بسیاری از مشکلات مانند نقل و انتقال پول تقریبا حل شده است و بنابراین ورود به بازار به یافتن شریک مناسب در ایران بستگی دارد.
    مدیر تولید شرکت پنگ کابل اضافه کرد: موردی را می شناسم که فقط در سه هفته این ورود صورت گرفت و بنابراین این امیدواری وجود دارد که برداشتن گام نخست زیاد سخت نباشد.
    وی در مورد چالش های احتمالی شرکت خود در ایران گفت: ایران بیشتر با کشورهای آسیایی مانند چین روابط تجاری دارد و قیمت محصولات آنها کمتر از محصولات شرکت ماست و این چالشی برای ما خواهد بود اما در مقابل کیفیت محصولات ما از آنها بهتر است.

    ** سرمایه گذاری برای ساخت هتل در ایران قابل بررسی است
    مدیرکل هتل گراند وین (Grand Hotel Wien) درباره شرایط همکاری با طرف های ایرانی  گفت: شرایط دلگرم کننده است. من گفت و گوهایی با 2 شرکت ایرانی داشتم که بسیار جالب بود و سطح کار آنها را تحسین می کنم.
    «هورست مایر» (Horst Mayer) که شرکتش در پرتغال، فرانسه، اسکاتلند، انگلستان مصر و برخی کشورهای خاورمیانه هتل دارد، اعلام کرد: در مرحله نخست ورود به بازار ایران، به دنبال ارایه خدمات طراحی و معماری هستیم و سرمایه گذاری برای ساخت هتل در گام های بعدی توسعه فعالیت قرار می گیرد و قابل بررسی است.
    وی که برای نخستین بار به ایران آمده بود، اضافه کرد: هدف من بررسی بازار ایران و فرصت های بالقوه آن در زمینه صنعت هتل سازی است.

    ** بازار 80 میلیونی ایران قابل چشم پوشی نیست
    مدیر فروش شرکت کوریس بایو کانسپت (Coris BioConcept) بلژیک درباره برقراری روابط تجاری با همتایان ایرانی به خبرنگار ایرنا گفت: مشکل خاصی در برقراری همکاری تجاری با ایران وجود ندارد و ما فقط باید مراقب رعایت قوانین باشیم.
    «ژان-ماری هورنائرت» (Jean-Marie Hoornaert) که آبان ماه برای شرکت در همایش تجاری ایران و بلژیک و مذاکرات تجاری (B2B) به تهران آمد، افزود: بازار 80 میلیونی ایران که بتازگی پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) امکان دسترس به آن فراهم شده است، قابل چشمپوشی نیست و ما نیز در چارچوب همکاری های مبتنی بر اعتماد و حسن نیت، به دنبال روابط تجاری بلندمدت با ایران هستیم.
    وی تصریح کرد: ما در گام نخست همکاری با ایران، به دنبال فروش محصول و برقراری همکاری های تحقیقاتی آزمایشگاهی با شرکت های دارویی و مرکزهای تحقیقاتی ایران هستیم.
    به گفته هورنائرت، شرکت کوریس بایوکانسپت متخصص توسعه و ساخت تست های تشخیص سریع عوامل بیماریزا است و روی توسعه تجاری تست های تشخیص سریع مقاومت در برابر آنتی بیوتیک ها نیز کار می کند.
    وی اضافه کرد: شرکت کوریس بایوکانسپت که فقط 10 سال از تاسیس آن می گذرد، پیش از تحریم ها با ایران همکاری تجاری نداشته است اما اینک می خواهد ضمن معرفی و فروش محصولات خود به ایران، برای معرفی محصولات جدیدتر به بازار، با بخش های تحقیقات دارویی ایران نیز همکاری تحقیقاتی داشته باشد.
    همایش تجاری ایران و بلژیک نهم آبان ماه و همایش تجاری ایران و اتریش هفدهم همین ماه در تهران برگزار شد.
    مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران در همایش تجاری ایران و بلژیک گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و بلژیک سالیانه 300 میلیون تا 400 میلیون دلار است و باید تلاش کنیم با توسعه همکاری های تجاری میان شرکت های دو کشور، این حجم به بیش از یک میلیارد دلار برسد.
    به گفته خسروتاج، پیش از آغاز تحریم های ظالمانه حجم مبادلات تجاری دو کشور سالیانه بیش از یک میلیارد دلار بود و با لغو تحریم ها زمینه های مناسبی برای توسعه تجارت میان شرکت های دو کشور فراهم آمده است.
    در این همایش اعلام شد، بر اساس آمار مرکز تجارت جهانی در سال 2015، تجارت دوجانبه ایران و اتریش نزدیک به 324 میلیون دلار بود اما با وجود اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در بیست و هفتم دی ماه 1394 و دیدار هیات های تجاری مختلف اتریشی از ایران، این روابط در هفت ماه نخست سال 1395 در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد قابل توجهی نداشته است.
    «فریدریش اشتیفت» سفیر اتریش در تهران نیز در همایش یادشده، از راه اندازی شعبه یک بانک اتریشی در ایران در آینده نزدیک خبر داد.
    وی گفت: سفارتخانه های دو کشور برای گسترش روابط به فعالان اقتصادی دو طرف به طور چندباره روادید 6ماهه می دهند و ما به شرکت های ایرانی که از آنها شناخت داریم روادید یک ساله چندباره می دهیم.
    شامگاه بیست و ششم دی ماه 1394 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو