عصر بازار

هشدار دوباره طیب‌نیا به بانک‌ها؛

همه باید به تعهدات خود عمل کنند

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی ودارایی باتاکید برضرورت همراهی بانکها درپرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی گفت: وزارت اقتصاد با بانکهای دولتی که درحمایت ازبخش صنعت به تعهدات خودعمل نمی‌کنند،برخورد خواهدکرد.

همه باید به تعهدات خود عمل کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از مهر، علی طیب‌نیا در جلسه امشب شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با تاکید بر ضرورت همراهی تمامی بانک‌ها در اجرای تعهدات خود نسبت به تامین مالی بخش تولید اظهار داشت: وزارت امور اقتصادی و دارایی با بانک های دولتی که عملکرد مثبتی در حمایت از بخش تولید و تامین مالی آن ندارند، برخورد خواهد کرد.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: نظارت و برخورد با بانک های خصوصی متخلف به عهده بانک مرکزی است ولی با توجه به اینکه دولت رونق بخش تولید را در دستور کار جدی خود دارد، همه بانک ها باید به تعهدات خود به صورت کامل عمل کنند.

    وی ادامه داد: دولت بر روی تامین مالی این پروژه ها محکم ایستاده است و عقب‌نشینی نخواهد کرد.

    طیب‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد داد تا کارگروهی از فعالان بخش اقتصادی و تولید نمایندگان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در کنار وزارت صنعت به صورت مرتب وضعیت تامین مالی بخش تولید را پایش کرده و گزارش آن را در جلسه بعدی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ارائه دهند.

    این عضو کابینه یازدهم خاطرنشان کرد: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی جای گله‌گذاری نیست؛ چراکه همه ما با هم در این مورد همراه و همزبان هستیم و به نظر می‌‍رسد در آن کارگروه هم باید پیشنهاداتی برای سرعت بخشیدن به کار از سوی بخش خصوصی و دولت ارائه و کار به سرانجام رسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی