عصر بازار

بانک بی.اچ.اف آلمان- فرانسه برای همکاری بلندمدت معدنی با ایران آماده است

عصر اعتبار- سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو ) اعلام کرد: مدیران بلندپایه بانک آلمانی-فرانسوی «بی.اچ.اف» در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران همکاری دوباره و بلندمدت با کشور را بویژه در بخش معدن و صنایع معدنی خواستار شدند.

بانک بی.اچ.اف آلمان- فرانسه برای همکاری بلندمدت معدنی با ایران آماده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، مدیرعامل و رییس بخش تامین مالی و مواد پایه بانک بی.اچ.اف در این دیدار گفت: فرصت های متعددی برای همکاری وجود دارد و این بانک نیز به دنبال توسعه روابط مالی با ایران است.
    «هانس گونتر ویزِناک*» دشواری روابط با ایران در دوران تحریم را یادآوری کرد و افزود: روزهای دشوار سپری شده است و اکنون می توانیم به دوران خوب همکاری دست یابیم.
    وی از آمادگی این گروه مالی خصوصی برای همکاری مالی، تجاری و خدمات مشاوره ای خبر داد و گفت: فعالیت ها و همکاری این گروه در پروژه های ایرالکو (آلومینیوم) و شرکت ملی مس و گل گهر (کرمان) صورت گرفته است و اکنون می توان از بازوهای بیمه ای در فرانسه و آلمان همچون کوفاس و هرمس برای توسعه همکاری های مالی استفاده کرد.
    ویزِناک یادآوری کرد تاکنون چندین نشست بین مدیران بانک بی.اچ.اف و مسئولان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است و افزود: همکاری های بی.اچ.اف بر اساس اصول اولیه این بانک، بلندمدت تعریف می شود و بر همین اساس می توان برنامه 30 تا 40 ساله همکاری را پایه ریزی کرد.
    رییس بخش تامین مالی بانک بی.اچ.اف گفت: شکلگیری بخش فلزات در این گروه، به افزایش سطح همکاری های بین المللی کمک کرده است.
    وی دریافت جزییات طرح های توسعه ای بخش معدن و صنایع معدنی ایران را خواستار شد.

    ** تعریف 30 میلیارد دلار طرح در بخش معدن و صنایع معدنی ایران
    رییس هیات عامل ایمیدرو نیز در این نشست با یادآوری سفر پارسال رییس جمهوری اسلامی ایران به اروپا گفت: پس از امضای اسناد همکاری ایران با شماری از شرکت اروپایی و حل مشکلات با بیمه ضمانت صادرات کوفاس فرانسه و سپس بیمه هرمس آلمان، بسیاری از چالش های گذشته در بخش مالی، برطرف شده است.
    «مهدی کرباسیان» افزود: بخش معدن و صنایع معدنی ایران در پنج سال آتی طرح های متعددی برای توسعه پیش رو دارد که بخش بانکی و همکاری های مالی و بیمه ای آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
    کرباسیان تصریح کرد: ایران 30 میلیارد دلار طرح در بخش معدن و صنایع معدنی مانند فولاد، مس،‌آلومینیوم، طلا و ... تعریف کرده است و آمادگی جذب سرمایه و تامین مالی را دارد.
    رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: بانک بی.اچ.اف سابقه خوبی دارد و انتظار می رود طرف خارجی فعالانه تر وارد پروژه های ایران شود تا در این زمینه تاخیری رخ ندهد.
    وی اضافه کرد: حضور سرمایه گذاران جدید در بانک بی.اچ.اف، شرایط تازه ای ایجاد کرده است و انتظار می رود در همکاری ها تسریع شود. ‌
    بانک خصوصی بی.اچ.اف در سال 1854 میلادی تاسیس و در سال 1970 با دو بانک دیگر آلمان (Berliner Handels- und Frankfurter Bank)، ادغام شد و به فعالیت ادامه داد.
    یک شرکت فرانسوی چند سال پیش این بانک را خرید و اطلاعات موجود نشان می دهد 60 درصد سهام این بانک خصوصی (خانوادگی) است و 40 درصد کارکنان آن فرانسوی تبارند.
    گروه مالی آلمانی-فرانسوی بی.اچ.اف یکی از بانک های فعال در امور سرمایه گذاری است که در سال 2014 ارزش کل دارایی های این گروه به 6 میلیارد و 700 میلیون یورو رسید و پارسال نیز 426 میلیون یورو، به عنوان درآمد خالص از «فعالیت های بانکداری» کسب کرد.
    این بانک در چارچوب‌ بانکداری خصوصی،‌ تامین مالی، مشارکت بانکی، خدمات مشاوره ای در تامین مالی و مدیریت ثروت به فعالیت می پردازد.
    سه ویژگی فعالیت های بانک بی.اچ.اف همکاری بلندمدت با شرکا و مشتریان و تخصیص‌ 30 درصد سرمایه شرکت به کارکنان و 20 درصد درآمد بانک برای تحقیق و توسعه بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو