عصر بازار

معاون اول رییس جمهوری :

مهمترین سیاست دولت، تغییر شرایط اقتصادی است

عصر اعتبار- اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری گفت : امسال مهمترین سیاست دولت، تغییر شرایط اقتصادی کشور است لذا صادرات باید توسعه یابد و طرح های نیمه تمام واگذار شود.

مهمترین سیاست دولت، تغییر شرایط اقتصادی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، جهانگیری شامگاه دوشنبه درنشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان درجیرفت افزود: به جهت مبانی فکری کسی قبول ندارد که دولت کارهای عمرانی و توسعه ای را انجام دهد و کسی در کشور نیست که بگوید دولت باید کار بخش خصوصی را انجام دهد لذا همه می گویند بخش خصوصی موتور تولید در کشور است.
    وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی نقشه راه دقیق مورد اتفاق برای پیشرفت اقتصاد کشور است و تقریبا همه صاحبنظران کشور این مورد را قبول و اعتقاد دارند که با اجرای این سیاست، اقتصاد کشور پیشرفت می کند.
    رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: بین دستگاه های حاکمیتی نیز وحدتی به وجود آمده است که این فضا برای فعالان اقتصادی کشور یک فرصت طلایی محسوب می شود لذا فعالان بخش خصوصی از این فرصت باید استفاده کنند.
    وی اظهار کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی سیاست ها ابلاغ شده و هیچ توضیحی را در رد این سیاست ها نمی پذیریم و هر کس واقعا فکر می کند نمی تواند سیاست ها را اجرا کند باید برود.
    جهانگیری گفت : دنبال درآمد از واگذاری طرح های عمرانی نیستیم و مدیرانی که مقاومت می کنند تا این طرح ها اجرا نشوند، خدمت به دولت و ملت نمی کنند.
    وی ادامه داد: کارنامه بانک های استان کرمان در زمینه اقتصاد مقاومتی مطلوب نیست و باید این رویه تغییر پیدا کند زیرا اینگونه عمل کردن بانک های کرمان از اقتصاد مقاومتی به دور است.
    وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی واحدهایی که مشکل دارند در کار گروه مصوب و برای پرداخت تسهیلات معرفی می شوند و اگر این تسهیلات پرداخت نشود باید دلایل عدم پرداخت بیان شود.
    معاون اول رئیس جمهوری گفت : اگر بانک طرح را قبول دارد باید به سرعت تسهیلات لازم را پرداخت کند.
    وی به رتبه 17 استان کرمان در زمینه اقتصاد مقاوتی بین استان های سراسر کشور اشاره کرد و افزود : این رتبه قابل قبولی برای استان کرمان نیست و باید تغییر پیدا کند.
    جهانگیری با بیان اینکه استان کرمان علاوه بر اینکه پتانسیل های زیادی که دارد دچار محدودیت هایی نیز است، گفت : محدودیت اصلی این استان آب است لذا باید اولین مسئله استان باشد و به صورت جدی به آن پرداخته شود.
    وی افزود: در زمینه آب شرب باید راه های بهتر و درازمدتی را برای آن پیش بینی کنیم و در زمینه آب کشاورزی هم باید توجه ویژه ای شود.
    رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: یکی از بحران های آب، مساله بیابان زایی است که با توجه به کویری بودن استان کرمان باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.
    وی گفت : یکی از موضوعاتی که در شورای عالی آب کشور در دستور کار قرار گرفت مساله آبخیزداری بوده است که با اجرای این طرح اثرات خوبی در زمینه جلوگیری از فرسایش خاک، مدیریت و نگهداری آب صورت می گیرد.
    وی اظهارکرد: استان کرمان سرعت توسعه خوبی داشته است که این سرعت از متوسط کشور بالاتر بوده و امیدواریم سرعت توسعه افزایش پیدا کند.
    جهانگیری از استاندار کرمان به عنوان یکی از بهترین، خلاق ترین و با انگیزه ترین استانداران نام برد و گفت: مدیری که بترسد تصمیم بگیرد به درد مدیریت نمی خورد و مدیر باید نهایت دقت را بکند تا درست تصمیم بگیرد.
    وی با اشاره به اینکه استان کرمان قطب معدنی کشور است افزود : این استان علاوه بر معادن در زمینه کشاورزی و صنعتی پیشرفت خوبی داشته است.
    وی گفت: به دلیل پتانسیلی که استان کرمان دارد باید در فاصله زمانی کوتاه تری سفر کنیم تا از کمیت و کیفیت کارها مطلع شویم و پیگیر رفع موانع این استان باشیم.
    معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه شهرستان جیرفت نیازمند کار جدی است، گفت : باید زمینه مشارکت بیشتر بخش خصوصی را در این منطقه فراهم کنیم و صنایع تبدیلی راه اندازی شود.
    معاون اول رئیس جمهوری که روز دوشنبه از طریق فرودگاه سیرجان وارد استان کرمان شد، پس از افتتاح مجموعه ورزشی و کارخانه گندله سازی شماره 2 مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر با ظرفیت پنج میلیون تن در سیرجان راهی جنوب استان کرمان شد.
    شرکت در نشست های توسعه منطقه ای و ستاد اقتصاد مقاومتی استان، بازدید و افتتاح چند طرح اقتصادی و عمرانی از برنامه های اسحاق جهانگیری در ادامه این سفر 2 روزه به شهرستان های جنوب کرمان است.
    وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، ورزش و جوانان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون سازمان برنامه و بودجه و برخی معاونان وزرا در این سفر 2 روزه، اسحاق جهانگیری را همراهی می کنند.
    کرمان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور است و جنوب کرمان با هفت شهرستان دارای قابلیت های متعدد در بخش های کشاورزی، میراث فرهنگی و معدنی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی